استان ها

گفتمان و مشارکت مردم جزو اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی با حضور آیت الله ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: گفتمان و مشارکت مردم جز سیاست‌های و اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین که امیدواریم با ورود سرمایه گذار به این بخش شاهد افزایش تولیدات کشاورزی باشیم.

وی افزود: برای جهش تولید با مشارکت مردم ۱۱ سیاست و برنامه در سال جدید تدوین کرده که امیدواریم با پیشبرد این برنامه‌ها شاهد افزایش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه برای کشاورزی استان قزوین از دهه ۴۰ اقدامات آغاز و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش پیدا کرده است، بیان کرد: استان قزوین در تولید ۱۶ محصول کشاورزی رتبه یک تا شش کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و ۱۳۰ هزار هکتار اراضی دیم داریم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکیدات و توجه خوبی به دشت قزوین داشته اند تا اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ و تاکید مجدد بر اهمیت دشت قزوین و پیگیری این دستور توسط ریاست محترم جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی و استاندار محترم، ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین تشکیل شده است.

عطایی تاکید کرد: قرارگرفتن قزوین در کنار استان تهران با وجود داشتن فرصت زیاد می‌توان تهدید هم باشد ولی باید از فرصت‌ها به نحوه شایسته استفاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: شبکه آبیاری دشت قزوین به وسعت ۶۰ هزار هکتار بزرگترین شبکه کشور است که متأسفانه در چند سال اخیر برای تأمین این میزان اراضی با مشکل مواجه شده ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا