گسترش چتر آموزش‌های مهارتی برای معتادان بهبودیافته

Print Friendly, PDF & Email

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شش ماهه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر دوره آموزش مهارتی به بهبود یافتگان مواد مخدر ارائه شده است.

به گزارش هشت صبح، افراد معتاد در معرض آسیب‌های جدی جسمی و روحی قرار دارند لذا این گروه باید تحت حمایت بیشتری از سوی نهادهای متولی قرار گیرند. از جمله این حمایت‌ها ایجاد بستر مناسب برای توانمندی و اشتغالزایی آنهاست تا از این طریق روند بهبودی و پذیرش آنها از سوی جامعه و جذب آنها به بازار کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور موظف است سالانه ۲۵ هزار نفر از معتادان بهبودیافته معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور را تحت پوشش دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای خود قرار دهد.

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۹۱۷ نفر دوره آموزش مهارتی به بهبودیافتگان مواد مخدر ارائه شده است که از این میزان ۷۷۰۵ نفر دوره مربوط به آموزش در زندان،۵۱۴۱ نفر دوره مربوط به آموزش در مراکز ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر (مراکز درمانی تحت پوشش بهزیستی) و ۳۰۷۱ نفر دوره مربوط به آموزش در مراکز ماده ۱۶ قانون (مراکز درمان اجباری معتادین بهبودیافته) بوده است.

هدف از ارائه آموزش به بهبودیافتگان توانمندسازی، مهارت افزایی و ایجاد روحیه خودباوری و کمک به تامین درآمد و معاش آینده بهبودیافتگان و خانواده‌های آنان است.

به اعتقاد کارشناسان، آموزش‌های مهارتی یکی از ابزارهای مورد نیاز برای توسعه اشتغال در سطح جامعه محسوب می‌شود و نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی،‌ توانمندسازی و کسب درآمد معتادان بهبودیافته دارد به نحوی که پس از دیدن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، به سبب داشتن مهارت بستر اشتغال آنها فراهم شده و زندگی سالم را در پیش گیرند.

به گزارش هشت صبح، از جمله گروه‌های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای معتادان بهبودیافته است. در همین راستا یکی از تکالیف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش ۲۵ هزار نفر معتاد بهبود یافته در سال بر اساس مصوبه هیات دولت و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سالیانه با ستاد مبارزه با مواد مخدر است که بهبودیافتگان معرفی شده از آن ستاد را تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا