سیاسی

گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات: با توجه به وعده‌های رییس جمهور باید ارزیابی روند گذشته برای تحقق اهداف فراهم شود / قویا باور دارم شیوه مدیریت فضای مجازی باید اصلاح شود / حملات سایبری از داخل کشور انجام می‌شود/ نقش فیلترشکن‌ها در بسیاری از حملات سایبری همان نقش پیاده‌نظام نفوذی دشمن است

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ستار هاشمی در بخشی از دفاعیه خود در جلسه رای اعتماد مجلس گفت: «مردم می‌پرسند آیا شیوه‌های کنونی مدیریت دسترسی به فضای مجازی کارآمد است؟ متاسفانه استفاده از فیلترشکن‌ها در فضای مجازی آسیب‌های جدی را به همراه آورده است که به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم. استفاده از فیلترشکن هزینه‌های زیادی به خانوارها اضافه کرده است.»

 

او ادامه داد: «به عنوان متخصص امنیت عرض می‌کنم عملیات سایبری به سامانه‌های داخلی از داخل کشور و از طریق فیلترشکن‌هایی که به صورت غیرمجاز روی گوشی‌ها نصب می‌شود، ساماندهی می‌شود.»

 

وی گفت: به‌عنوان یک متخصص، تأکید می‌کنم که نقش فیلترشکن‌ها در بسیاری از حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور، همان نقش پیاده‌نظام نفوذی دشمن است.

 

هاشمی همچنین گفت: «دسترسی کودکان به محتواهای غیرمجاز تسهیل شده است و باور من این است که ما نتوانسته‌ایم با ابزارهای موجود دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را پاسخ دهیم. این تکلیف هم شرعی و هم قانونی است که با استفاده از آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و در تعامل با سایر بخش‌ها، دغدغه‌های مردم را به نحوی پاسخ دهیم که بتوانند از فرصت‌های فضای مجازی حداکثر استفاده را بکنند.»

 

او اضافه کرد:‌ «عقیده دارم بنا بر تاکیدات رهبر معظم انقلاب و وعده‌های رئیس‌جمهور محترم باید ارزیابی روندهای گذشته و جرح و تعدیل روندهای ناکارامد گذشته برای تحقق اهداف و رفع دغدغه‌های مشترک فراهم شود.»

 

هاشمی افزود: با توجه به وعده های رییس جمهور باید ارزیابی روند گذشته برای تحقق اهداف فراهم شود لذا باور دارم اصلاح شیوه مدیریت فضای مجازی در چارچوب قوانین و مقررات و با درنظرگرفتن مسائل کشور از طریق اجماع و وفاق ملی و مصوبات شوراها و ساختارها و ذیل سیاست های رهبری ممکن و مقدور است.

 

او تاکید کرد: «متعهدم که اگر مجلس اعتماد کند، بدون هیچ وابستگی به فرد و گروهی و تنها در خدمت دولت وفاق ملی مدافع منافع ملی ایران باشیم و با رعایت اصول عدالت و انصاف نسبت به وظایف محوله پاسخگو باشم و گردنم را برای تعهدم می گذارم. همچینین استقلال خود را حفط خواهم کرد و وزارتم ادامه وزرات هیچ کسی نخواهد بود. از نظرات مشورتی کارشناسان و متخصصان استفاده می کنم و نهایت تلاشم را برای افزایش کارآمدی و اثربخشی به کار می‌گیرم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا