گرمای هوا در ژاپن رکورد ۱۵۰ ساله را شکست

ایرنا – ژاپن روز سه شنبه برای چهارمین روز متوالی دمای هوای سوزانی را تجربه کرد و گرما در پایتخت رکورد تقریبا ۱۵۰ ساله را شکست به طوری که مقام های این کشور هشدار دادند که ضعیف بودن منبع تامین نیرو ممکن است خطر قطعی برق را دربرداشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری در پایتخت و سایر شهرها به نادیده گرفتن توصیه های دولت با نزدن ماسک در فضاهای باز به منظور کاهش خطر گرمازدگی ادامه می دهند.

برای دومین روز پیاپی، مقام های ژاپن از مصرف کنندگان در توکیو خواستند در مصرف برق صرفه جویی کنند تا از قطعی برق جلوگیری شود.

هشدارهای صادر شده، ادارات دولتی را بر آن داشت تا برخی چراغ ها را بعدازظهر و عصر خاموش کنند.

فروشگاه های لوازم الکترونیکی نیز اقدامات مشابهی را اتخاذ کردند و تلویزیون ها و محصولات دیگر در طبقات فروش را که معمولا برای جذب مشتری روشن بود، خاموش کردند.

برخی از ساکنان توکیو در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که وسایلی را که استفاده نمی شوند، خاموش نگه داشتند.

در همین حال، حزب حاکم ژاپن در حالی که انتظار می رود در انتخابات ماه آینده پارلمانی این کشور قوی ظاهر شود، اما به دلیل افزایش قیمت ها با مشکلاتی مواجه است، وضعیتی که با کاهش ارزش ین که واردات را پرهزینه تر می کند، بدتر شده است.

منابع تولید برق ژاپن بسیار محدود هستند زیرا بسیاری از نیروگاه های هسته ای این کشور پس از سونامی و فاجعه هسته ای فوکوشیما در سال ۲۰۱۱ هنوز غیرفعال هستند. از سوی دیگر، نیروگاه های حرارتی قدیمی، عمدتاً برای رسیدن به هدف اعلام شده ژاپن برای کاهش انتشار دی اکسید کربن، تعطیل شده اند.

درگیری در اوکراین و تحریم ها علیه روسیه، مشکلات ژاپن را در مواجهه با کمبود سوخت های فسیلی، از جمله گاز طبیعی مایع دوچندان کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا