گردهمایی وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در تربت جام برگزار شد

Print Friendly, PDF & Email

گردهمایی وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در تربت جام برگزار شد

گردهمایی وحدت آفرین علمای شیعه و سنی در تربت جام برگزار شد

تربت جام ـ گردهمایی وحدت آفرین علمای شیعه و سنی به مناسبت دهه فجر و به منظور تقویت و تجدید پیمان با آرمان‌های تقریبی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در تربت جام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و به منظور تقویت و تجدید پیمان با آرمان‌های تقریبی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شامگاه سه شنبه گردهمایی وحدت آفرین علمای شیعه و سنی با حضور جمع کثیری از علما و روحانیون شیعه و سنی شهرستان‌های تربت جام، صالح آباد، باخرز و سرخس در سالن همایش دانشگاه وحدت تربت جام برگزار شد.

مسئول مرکز اسلامی استان خراسان رضوی در این گردهمایی خطاب به دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اظهار کرد: شما به طور مداوم اظهار نگرانی می‌کنید از توانمندی هسته‌ای و موشکی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بابت این مساله نگران باشید و از این نگرانی بمیرید اما بدانید که قدرت نظام مقدس اسلامی ایران صرفاً متکی به موشک و پهپاد نیست بلکه متکی به حضور توأم با شعور، شجاعت مردم است و بدانید پشتوانه‌ی نظام ما ان ربک لبالمرصاد است.

جوانشیری خطاب به دشمنان افزود: در طول این ۴۴ سال افتخار هر ترفندی که به ذهن کثیف و خبیث شما آمد اجرایی کردید، اما خدا با آن قدرت و حکمتش در کمین شما نشسته و تمام نقشه‌های شوم شما را باطل کرده و از این به بعد هم باطل خواهد کرد ملت ایران یک ملت متعهد به خدا و عامل به آموزه‌های اسلام است و قطعاً در مسیر حرکت خودش به طور مداوم و مستمر لطف و حمایت خدا را به همراه خواهد داشت و شما نخواهید توانست با خدا بجنگید هر که در مقابل قدرت لایزال خدا ایستاد نابود شد و شما هم به فضل الهی نابود خواهید شد.

وی تاکید کرد: دشمنان همیشه مأیوس و ناامید و شکست خورده اسلام و انقلاب بدانید اگر چشم طمعتان را به بگومگوهای درون خانوادگی شیعه و سنی در کشور بسته اید دندان پوسیده طمع خود را از این قصه بیرون بکشید وگرنه با مشت گره کرده علمای شیعه و سنی در آینده‌ای نزدیک بر دهان یاوه گوی خودتان رو به رو خواهید شد.

مدیر مرکز اسلامی خراسان رضوی خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب گفت: ملت ایران ۴۴ سال پیش آزاد شده و الهام بخش آزادی دیگر ملت‌ها می‌شود شما نگران آزادی ملت ایران نباشید که نیستید و دروغ می‌گوئید شما نگران الهام بخشی ملت ایران و انقلاب اسلامی بر روی دیگر ملت‌های دنیا هستید و می‌ترسید که ملت‌های دیگر شما را بشناسند و دست شما را بخوانند و در مقابل شما بایستند که این روز هم بسیار نزدیک است و آینده بسیار روشن و درخشان است و به فضل الهی آرزوی براندازی در این کشور پر از افتخار و اقتدار را به گور خواهید برد.

وحدت بین برادران شیعه و اهل سنت یکی از روحیات مردم تربت جام است

در ادامه حجت الاسلام حسین اسلامی، امام جمعه تربت جام نیز اظهار کرد: امروز جامعه ما بیش از هر چیزی به محبت و دلسوزی و همدلی که منبعث از آیات الهی و سیره زلال نبوی می‌باشد نیازمند است.

امام جمعه تربت جام افزود: یکی از روحیات مردم تربت جام وحدت بین برادران شیعه و اهل سنت است و این وحدت مهم‌ترین میراثی است که از گذشتگان این خطه به دست ما رسیده و باید چون جان از او مراقبت کنیم.

وی افزود: امروز آخرین تیر ترکش بیگانگان در خارج از مرزهای کشور برای به چالش کشیدن امنیت ایران این است که هر روز به بهانه‌ای انگشت روی گسل‌های اختلاف انگیز بگذارند، اما ما نه نیازی به دلسوزی بیگانگان داریم و نه دلسوزی آنان را باور داریم.

حجت الاسلام اسلامی ادامه داد: در آمریکایی که روزنامه واشنگتن تایمز می‌نویسد در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ و طی پنج سال اخیر ۵۵۰۰ نفر در کف خیابان‌های آمریکا با گلوله مستقیم پلیس آمریکا در عملیات تعقیب و گریز کشته شدند که از این ۵۵۰۰ نفر ۲۴۰ نفر زن بودند و همچنین یک خانم باردار ۲۶ ساله را پلیس آمریکا در کف خیابان‌های نیویورک به رگبار بست و کشت، همچنین آل سعودی که فقط در یک نوبت ۸۰ نفر از معترضین سیاسی را با شمشیر گردن زده است که ۴۰ نفر از آنان شیعه و ۴۰ نفر از آنان سنی بودند لذا ما چگونه باور کنیم دلسوزی شما را برای ایران و اسلام، ما قرآن و سیره ناب پیامبر (ص) و فرهنگ غنی همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب را در کشور داریم.

وی بیان کرد: در نظام سیاسی ما بعد از ۳ ماه آشوب و اغتشاش فرمان عفو عمومی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) صادر شد فرمانی که در اوج عطوفت و رأفت اسلامی و در اوج اقتدار و شوکت است. این نظام مقدس اسلامی ظرفیت این را دارد که اختلافات خود را درون خودش حل کند و نیازی به دلسوزی دشمنان نداریم.

حجت الاسلام اسلامی با اشاره به عفو عمومی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در سال ۲۰۱۶ بعد از آشوب در ترکیه ۳۰ استاندار، ۲۷۴۵ قاضی و دادستان، ۱۷۵۵ رئیس و معاون دانشگاه، ۱۵۲۰۰ کارمند، ۴۰ روزنامه نگار را اخراج و مصادره اموال کردند و به زندان انداختند اما تدبیر بزرگ رهبر عزیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عفو عمومی آب سردی بود بر چهره بدخواهان ایران و اسلام

امام خمینی اسلام را در کشور احیا کرد

مولوی امان الله برزگر، امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام با تشریح وضعیت مردم در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در مقابل طاغوت و طاغوتیان زمان خودش قیام کرد، و اسلام را در کشور احیا کرد، علما قبل از انقلاب هیچ جایگاهی در کشور نداشتند و هیچ مشورتی با آنان نمی‌شد و علما از اربابان زمان خود تبعیت می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی جایگاه امروز علما در کشور و شهرستان‌ها بی نظیر است.

امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام افزود: در قبل از انقلاب مگر ما چند عدد حوزه علمیه، مسجد و بانوی عالمه داشتیم؟ اما به برکت انقلاب اسلامی تعداد مسجدها و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قدر نعمت جمهوری اسلامی و امنیت را باید بدانیم و این امنیت به راحتی به دست ما نرسیده است و خون شهدای گرانقدر برای آن به زمین ریخته است ما همه باید برای حفظ نظام تلاش کنیم. در گذشته ما غلام حلقه به گوش آمریکا بودیم و از ما حق توحش می‌گرفتند اما امروز در مقابل آمریکا ایستادیم و مکتب امام خمینی (ره) را در جهان رونق می‌بخشیم.

برزگر ادامه داد: امروز وظیفه ما بیش از پیش سنگین است و در گام دوم انقلاب باید همگام و همراه و متحد باشیم تا دشمنان همانطور که تا به حال مأیوس شدند من بعد هم مأیوس خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام خطاب به دشمنان گفت: هر چه قدر سم پاشی کنید مردم ما آگاه و با بصیرت هستند و از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تبعیت می‌کنند، ما همه سرباز رهبر هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا