استان ها

گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دوستار عصر سه شنبه در نشست رؤسای دانشگاه‌های گیلان و مسؤولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با حضور محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد اظهار کرد: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آگاهی دانش آموزان، آموزش و پرورش و خانواده‌ها بر می‌گردد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به هم اندیشی با آموزش عالی، مراکز و موسساتی که در استان گیلان در حال فعالیت هستند، افزود: هدف از تشکیلات چنین جلساتی این است که مباحث مربوط به آموزش عالی استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نشست‌های شورای آموزش عالی استان هر ماه به صورت گردشی در دانشگاه‌های مختلف استان برگزار می‌شود، ادامه داد: در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌های قانون برنامه و بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه از طریق نمایندگان مجلس بهره مند شویم.

دوستار با اشاره به گرایش نسل امروز به آموزش عالی تصریح کرد: طبق آخرین آمار میل و انگیزه تحصیل در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در استان گیلان در حال کاهش بوده و این امر یک زنگ خطر برای ماست.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در کنکور گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک سال جاری نسبت به سال‌های قبل کاهش یافته است، افزود: از نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گیلان نیز درخواست کرده‌ایم که روند شرکت کنندگان در کنکور استان را در ۵ سال گذشته استخراج و در جلسه شورای آموزش عالی مطرح کرده تا بررسی‌های کارشناسانه صورت بگیرد.

سرپرست دانشگاه گیلان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری استان در بندر انزلی و منطقه آزاد گفت: با وجود مراودات تجاری بین ایران و روسیه، هیچکدام از فارغ التحصیلان دیپلم، زبان روسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب نکرده‌اند و این امر به آموزش و پرورش و خانواده‌ها برمی گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا