ورزشی

کناره گیری سرمربی تیم ملی کشتی آزاد/ محسن کاوه: پول دادند تا در فضای مجازی من را بزنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ضمن تایید کناره گیری خود از هدایت تیم ملی، گفت: برخی ها در این ۸ ماه هر کاری می توانستند کردند تا تیم ملی نتیجه نگیرد.

محسن کاوه در گفتگو با ایسنا، با تایید خبر ایسنا مبنی کناره گیری از هدایت تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان، اظهار کرد: حقیقت امر این است که از فضای پیرامون کشتی و حرف و حدیث های بوجود آمده دیگر خسته شده ام و شرایط روحی ام به شکلی است که نمی توانم به کار در تیم ملی ادامه بدهم. از کشتی بخاطر این حاشیه ها و حرف و حدیث ها و تهمت زدن ها دیگر زده شدم. من همیشه با کشتی بوده و هستم و به همان باشگاه کشتی برمی گردم و سعی می کنم با همه توان به نوجوانان و جوانان کشتی ایران خدمت کنم.

* آدمی نیستم که برای بودن دست به هر کاری بزنم
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: آدمی نیستم که به هر قیمتی در تیم ملی باشم. دوستان خبرنگار زیادی دارم اما کسی نیستم که برای ماندن سعی کنم از جایگاه خبرنگاران بهره ببرم و به آن ها زنگ بزنم یا با آدم های فضای مجازی ارتباط داشته باشم. حرف های زیادی در دل دارم اما من با خدا معامله کردم و حرف های دلم را به زبان نمی آورم. آدمی نیستم که برای بودن تمام اصول را زیر پا بگذارم و به هر قیمتی در تیم ملی باشم.

*به آدم های فضای مجازی پول دادند تا من را بزنند

وی خاطرنشان کرد: کسی که پول می گیرد تا من را بزند قطعا همان آدم ها یک روز دیگر از افراد دیگر پول می‌گیرند تا شما را بزنند. من از این اتفاقاتی که دیدم دلم می گیرد. این کارها واقعا در شان رشته پهلوانی مثل کشتی نیست. کشتی برای من یا هر کس دیگری نیست. کشتی برای میلیون ها عاشقی است که همه وجودشان برای کشتی است و عاشقانه دلشان برای کشتی می سوزد.

* نتیجه مان از جهانی سال گذشته بهتر بود

کاوه در ادامه گفتگو با ایسنا، با اشاره به ۸ ماه سرمربیگری خود در تیم ملی، گفت: در این ۸ ماه فکر می کنم فقط ۲۰ روز در کنار خانواده ام بودم و تمام سعی ام این بود که به شکلی مدیریت کنم که بچه ها به چالش نخورند و به سمت هیچ حاشیه ای نروند.  در این ۸ ماه خیلی چیزها دیدم که نادیده گرفتم و خیلی چیزها شنیدم که نشنیده گرفتم. مدام سعی کردم فضای آرامی در تیم ملی مهیا کنم تا بچه ها موفق شوند. بله قبول دارم باید در المپیک ۲ طلا می گرفتیم اما اگر بخواهیم آماری نگاه کنیم نسبت به جهانی سال گذشته یا المپیک قبلی آمارمان بهتر بود.

* حق ما ۲ طلای المپیک بود

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، افزود: در مسابقات جهانی سال گذشته در ۶ وزن المپیکی، در وزن ۵۷ کیلوگرم نماینده ایران حذف شد و در نهایت هم سهمیه المپیک نگرفتیم. در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد سال گذشته پنجم جهان شد اما در المپیک پاریس به مدال نقره رسید. او موفق شد ۲ قهرمان جهان و یک قهرمان اروپا را شکست بدهد، بعد در فینال به کشتی گیر ژاپنی باخت که موفق شده اوتوگورو قهرمان المپیک را ببرد و ملی پوش شود. مدل کشتی او به رحمان نمی خورد. در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی سال گذشته مدال نگرفت در المپیک هم به مدال نرسید. در ۸۶ کیلوگرم یزدانی نایب قهرمان جهان شده بود، در المپیک هم واقعا ایثار کرد و به مدال نقره رسید. اگر آن اتفاق برای کتف او نمی افتاد قطعا مدال طلا می گرفت که دیگر دست ما نبود و واقعا کاری نمی توانستیم بکنیم. در وزن ۹۷ کیلوگرم گلیج سال گذشته اوت شد اما امسال در این وزن، امیرعلی آذرپیرا که در مسابقات جهانی پارسال در ۹۲ کیلوگرم حذف شده بود، آمد و در المپیک به مدال برنز ۹۷ کیلوگرم رسید. آذرپیرا حتی می توانست طلا هم بگیرد. در ۱۲۵ کیلوگرم بله قبول دارم زارع افت داشت و نتوانست طلای سال گذشته را تکرار کند. با این وجود حق تیم ما ۲ مدال طلا بود.

* قبول دارم ایراداتی در کارمان بود

وی تصریح کرد: قبول دارم ایراداتی هم در کار ما بوده است اما نتیجه ای که گرفتیم نسبت به جهانی پارسال یا المپیک قبلی بهتر بوده است.

* قرآن بر سر گرفتند تا در المپیک شکست بخوریم
کاوه با انتقاد از برخی شیطنت ها در راه موفقیت تیم ملی، گفت: حرف هایی می توانم بزنم اما نمی گویم و حرف هایم را به خدا می زنم.  اینکه چه کسانی چه کارهایی کردند تا تیم ما در المپیک نتیجه نگیرد. اینکه چه کسانی قرآن بر سر گرفتند که به خیال خودشان تیم ما شکست بخورد. زمان مشخص می کند که برخی ها چه می خواستند بر سر تیم بیاورند.

*انتخاب من توسط دبیر رفاقتی نبود

وی با قدردانی از تلاش های علیرضا دبیر در کشتی ایران، اظهار کرد: قطعا رییس فدراسیون تصمیماتی می گیرد که به نفع مجموعه اش باشد. خیلی ها گفتند که دبیر بخاطر رفاقت از قدیم چه به عنوان شاگرد در تیم ملی یا جاهای دیگر من را به عنوان سرمربی انتخاب کرده اما دوستان مگر رزومه و کارنامه من در کشتی را نمی دانند؟ من از سال ۱۹۹۷ مربی تیم ملی شدم تا جاییکه وقتی امیر خادم رییس فدراسیون شد همه کارهای فنی را با من مشورت می کرد. من در جهانی سال ۲۰۰۱ هم مربی بزرگسالان و هم سرمربی جوانان بودم.

*از رسول خادم هم پیشنهاد داشتم

وی ادامه داد: حتی زمان رسول خادم هم از من دعوت کردند اما وقتی آمدم شرایط را مساعد ندیدم و تشکر کردم و رفتم. در لیگ کشتی با هر تیمی قهرمان شدم تا جاییکه ۱۰ تا ۱۲ قهرمانی در لیگ آوردم، حالا کاری به این ندارم که برخی می خواهند این قهرمانی ها را به اسم خودشان بزنند. من همیشه در کشتی آچار فرانسه بودم و هر کاری کردم که به کشتی کمک کنم.

* برخی ها شیطنت زیادی کردند که بخاطر کشتی نمی گویم

کاوه همچنین گفت: الان هم از دبیر می خواهم که بروم چون واقعا دیگر نمی توانم کار کنم و از چیزهایی که از برخی ها دیدم از کار کردن زده شده ام. یک‌ مورد آن پخش کردن عکس خصوصی از من در فضای مجازی بود در حالیکه موضوع مهمی نبود یا یک مورد دیگر کشاندن پای من به بحث برکناری بهنام احسانپور بود در حالیکه اصلا آن موضوع به من ارتباطی نداشت. شیطنت های زیادی شد که بخاطر کشتی آن ها را نمی گویم.

*برای درستکار آرزوی موفقیت دارم

کاوه در پایان درباره احتمال بازگشت پژمان درستکار به تیم ملی، گفت: امیدوارم موفق باشند. حرف دیگری ندارم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا