کمیسیون عمران گزارشی درباره مسکن ملی تهیه کند

قالیباف در صحن مجلس:

کمیسیون عمران گزارشی درباره مسکن ملی تهیه کند

کمیسیون عمران گزارشی درباره مسکن ملی تهیه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران درباره مسکن ملی حتماً گزارشی را تهیه کند تا در یک جلسه نظارتی درباره نوع عقد قراردادها و انطباق آن با قانون جهش تولید کنترل داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد سبزی در جلسه علنی نوبت سوم (دوشنبه ۸ اسفند ماه) مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲، اظهار داشت: مجلس قانون جهش تولید مسکن را به تصویب رساند که در حوزه انتخابیه بنده یعنی ساوه حدود دو سال پیش دولت ساخت حدود دو هزار واحد مسکونی را آغاز کرد.

وی بیان کرد: با وجود این، دولت نه با متقاضیان قرارداد بسته و نه مشخص کرده است که چقدر باید آورده داشته باشند. در آن مقطع معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد آورده مردم باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون باشد، اما امروز بدون هیچ قراردادی گفتند متقاضیان باید ۶۰۰ میلیون آورده داشته باشند و ۳۰۰ میلیون وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد. این در حالی است که اغلب این متقاضیان کارگر هستند و همان ۲۰۰ میلیون تومان را هم به سختی تأمین کردند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز واحد ۸۵ متری را ۱۳۰ متر به همراه مشاعات محاسبه می‌کنند و این یک ظلم آشکار به متقاضیان مسکن ملی است. مردم از این وضعیت ناراحت هستند. بهتر است دولت خانه نسازد و زمین را به همراه وام به متقاضیان تحویل دهد تا خودشان اقدام به ساخت کنند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: کمیسیون عمران درباره مسکن ملی حتماً گزارشی را تهیه کند تا در یک جلسه نظارتی درباره نوع عقد قراردادها و انطباق آن با قانون جهش تولید کنترل داشته باشیم، مشکلی که عنوان شد در سایر مناطق نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا