کمیسیون امور داخلی بار دیگر برگزاری انتخابات تناسبی در تهران را حذف کرد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از حذف بند مربوط به برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

ولی الله بیاتی ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسات گذشته کمیسیون بحث برگزاری انتخابات تناسبی در تهران مورد بررسی قرار گرفته بود. شورای نگهبان این مصوبه مجلس را در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، تایید کرده بود اما هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام این موضوع را رد کرده بود. 

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس بر نظر خود در طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس پیرامون این بند اصرار کرد. در جلسه امروز کمیسیون از آنجا که مجددا هیات عالی نظارت مجمع نسبت به این مصوبه ایراد گرفته بود، بار دیگر بحث برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت کمیسیون تصمیم گرفت این بند را از طرح حذف کند. 

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ان شاءالله در جلسه فردا صحن مجلس نیز این موضوع مطرح خواهد شد و اگر صحن مجلس نیز به حذف بند مربوط به برگزاری انتخابات مجلس به صورت تناسبی در تهران رای دهد، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به قانون تبدیل شده و برای انتخابات سال جاری لازم الاجرا خواهد شد. بحث برگزاری انتخابات به صورت تناسبی نیز می تواند در غالب طرح دو فوریتی به صورت جداگانه مورد بررسی قرارگیرد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا