کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی یکی از مشکلات ما است – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار مهر، «جلیل میرمحمدی» در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره ارزیابی اثر بخشی سیاست گذاری‌ها و اقدامات عملیاتی دستگاه‌های مسؤول برای ساماندهی مشکلات زنجیره تأمین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: با تلاش وزارت بهداشت الان وضعیت شیر خشک در کشور نسبتاً شرایط آرامی را طی می‌کند. البته در این زمینه سازمان غذا و دارو هم تدبیر کرد و امروز شرایط تحویل شیر خشک به مردم خوب شده است.

نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز یکی از مشکلات ما کمبود تجهیزات پزشکی مصرفی است و علتش آن است که برخی از این تجهیزات همین الان در گمرک است و وقتی از سازمان غذا و دارو پیگیری می‌کنیم، می‌گویند که مربوط به وزارت صمت است و وقتی موضوع را از وزارت صمت پیگیری می‌کنیم، می‌گویند موضوع مربوط به بانک مرکزی است؛ خودمان در حال تحریم خودمان هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته ارز دارو و تجهیزات پزشکی را به طور کامل هم دادند اما متأسفانه هیچکدام به موقع انجام نشد و باعث شد که مواد اولیه دارو به موقع نیاید و دارو گران‌تر به مردم برسد.

وی اظهار کرد: امروز وضعیت بدهی دانشگاه‌ها به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی اسفناک است، گفت: میزان بدهی دانشگاه‌ها قابل توجه است، اما مطالبه دانشگاه‌ها از بیمه‌ها به ویژه از بیمه تأمین اجتماعی هم ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا