«کمالوندی» ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد

عمویی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

«کمالوندی» ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد

«کمالوندی» ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد و علت افزایش دسترسی به فردو را هم تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی اظهار داشت: ظهر امروز جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و بهروز کمالوندی معاون سازمان برای بررسی ابعاد و نتایج سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: اسلامی با تشریح آخرین وضعیت برنامه هسته‌ای کشور در تولید و ذخایر اورانیوم غنی شده خاطرنشان کرد که در هفته‌های اخیر کسانی که مخالف برنامه هسته‌ای ما هستند، با تمرکز بر برخی موارد از جمله یافتن ذره‌ای اورانیوم فراتر از ۶۰ درصد یا طرح سوال درباره نحوه چینش آبشارهای جدید سانتریفیوژها (DIQ)، سعی می‌کردند به فضای سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ما دامن بزنند که ما در چارچوب پادمان و در گفتگو با مقامات آژانس، ابهام نسبت به این موضوعات را برطرف کردیم و به نوعی بهانه را از دشمنان گرفتیم. در موضوعات باقیمانده از جمله ۳ مکان هم طبق پادمان با آژانس همکاری خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه کمالوندی هم با تشریح مواد سه گانه مورد توافق در بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی، گفت ملاک ما برای همکاری با آژانس پادمان است و طبق قانون اقدام راهبردی مجلس، تا زمانی که تحریم‌ها طبق توافق رفع نشود، ایران نظارت‌های فراپادمانی را اجرا نمی‌کند.

عمویی ادامه داد: در این جلسه کمالوندی در پاسخ به سوالات مطرح شده از جانب نمایندگان، ادعای مطرح شده درباره دسترسی آژانس به افراد را رد کرد و همچنین گفت با توجه به اینکه در فردو افزایش فعالیت هسته‌ای داشته‌ایم، بر اساس استانداردهای متعارف بازرسی آژانس، دفعات بازرسی از این سایت افزایش دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش ارائه شده در جلسه، نحوه نظارت و راستی آزمایی بعدی در جلسه فنی که در آینده بین ایران و آژانس در تهران برگزار خواهد شد، مورد توافق قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا