استان ها

کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لبافی گفت: گروه صنایع غذایی از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسان کارخانه‌های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس‌های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: نشست‌های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس‌تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

به گفته وی، با فراهم شدن فضای آموزش بهتر و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست‌های حضوری محروم شدیم اما به راحتی توانستیم از مدیران بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) صنایع و مراکز پژوهشی تخصصی مرتبط با دروس دانشجویان دعوت به عمل آوریم.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: با عادی شدن شرایط بعد از کرونا، برگزاری نشست‌های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آب میوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر و صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

لبافی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس‌های تخصصی گفت: اینکه از تک بعدی و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود، دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته‌های خود نیاز به اطلاعات دیگر و برقراری ارتباط با فعالان و مدیران صنایع نیز هست.

وی عنوان کرد: در بعضی تخصص‌ها دانشجویان فکر می‌کنند دروس نظری کافی است اما در اجرا به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت‌های دیگر هم می‌شوند و به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی، ارتباطات و تجربه مدیران واقف می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و صاحبان صنایع غذایی که به دنبال ارتقای کار و کیفیت محصولات خود هستند به دنبال دانشجویانی می‌گردند که علاوه بر تخصص اصلی خود در حوزه‌های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی و نوآوری نیز دارای زمینه‌های اولیه باشند.

وی گفت: در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی دانشجویان دکترا برای داوری پروژه‌های آنان از مدیران صنایع مرتبط دعوت کرده‌ایم. بر اساس بازخوردها، این شیوه عمل برای ایجاد تفکر و اجرای پروژه‌های علمی تخصصی و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع بسیار مفید بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا