کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده‌اند مجازات می‌شوند

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: با افراد یا کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده و جرمی مرتکب شده‌اند مماشات نخواهد شد و باید مجازات و محاکمه شوند زیرا امینت جامعه خط قرمز همه نظام‌هاست و تحت هیچ شرایطی مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند حقی ضایع شود و نظر ایشان رسیدگی بر اساس موازین حق است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی مهر دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب و حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت و تعدادی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان پیرامون حوادث اخیر استان به بحث و گفتگو پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور عنوان داشت: توفیق داریم که به اتفاق دوستان ماموریتی از سوی مقام معظم رهبری داشته و برای ابلاغ سلام ایشان به استان شما بیاییم.

وی افزود: در جلسات مختلف مقام معظم رهبری ابراز علاقه و محبت به استان داشته و فرموده‌اند: “این ابراز علاقه من به سیستان و بلوچستان مبنای عقلانی دارد و یک جهت آن برای زمانی است که در استان بودم و ظرفیت‌های مختلفی از مردم در منطقه را کشف کردم و جهت دیکر آن نیز محرومیت‌های تاریخی استان بوده است” و در مجموع می‌توان گفت که ایشان احساس خوب و تعلق خاطر به این استان دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: در ماجراهای اخیر استان، مقام معظم رهبری ناراحت و نگران شدند و دستور بررسی داشتند و پس از اینکه گزارش‌هایی خدمت ایشان رسید خواستار شدند تا جوانب مسئله مشخص و مستندات و دلایل کاملا مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: خواسته مقام معظم رهبری این بود تا بر اساس آنچه از واقعیت‌ها به دست می‌آید عمل شود که بررسی‌ها صورت گرفت و حاصل آن در شورای عالی امنیت ملی جمع بندی و تصمیماتی اتخاذ گردید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: تصمیمات اتخاذ شده ناظر به همان بررسی ها بود و در خصوص آنچه در زاهدان و برخی شهرهای دیگر اتفاق افتاد باید نگاه ما کمی جامع‌تر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری خاطر نشان کرد: بر اساس نظر صریح مقام معظم رهبری افرادی که بی گناه مورد اصابت قرار گرفته‌اند از نگاه ایشان شهید و کسانی که بی‌گناه مجروح شده‌اند جانباز و در بنیاد شهید دارای پرونده خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این میان با افراد یا کسانی که به امنیت خدشه وارد کرده و جرمی مرتکب شده‌اند مماشات نخواهد شد و باید مجازات و محاکمه شوند زیرا امینت جامعه خط قرمز همه نظام‌هاست و تحت هیچ شرایطی مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند حقی ضایع شود و نظر ایشان رسیدگی بر اساس موازین حق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر اعتماد به فرایندهای موجود در نظام، ادامه داد: قضایا به شکل روشن در مراکزی که مسئول رسیدگی‌های فنی و قضایی هستند بررسی می‌شود، همان‌گونه که در بخش مقدماتی کار تشخیص‌ داده شده و جابجایی‌هایی صورت گرفت.

وی گفت: در حوادث اخیر استان غیر از افرادی که به‌ عنوان‌ مجرم شناخته می‌شوند به لطف و یاری خداوند عدد قابل توجهی از کسانی که تحت تاثیر هیجانات دست به اقداماتی زده‌اند در اولین فرصت آزاد خواهند شد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: در ماجراهای اخیر استان کسانی عامل تحریک مردم بوده‌اند و حساب آن‌ها جداست و باید خطایی که در تحریک عمومی مرتکب شدند را اصلاح و عذر خواهی کنند و از این کوتاهی‌های صورت گرفته نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

از همراهی سران طوایف با نهادهای امنیتی تشکر می کنم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: در ماجراهای اخیر بسیاری از روسای طوایف، علما، مسئولین و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی زحمت کشیدند تا آسیب‌های بزرگتر ایجاد نشود و از این جهت از همه عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار از بزرگترها همین است که در چنین مواقعی آتش فتنه را خاموش کنند به خصوص در استانی همچون سیستان و بلوچستان که مردمانش با روحیه کرامت، احترام ریش سفیدان خود را دارند و جلوی فتنه‌گری‌های دشمن را می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: در سطح کشور نیز دشمن با هر اتفاقی به دنبال موج سواری و سوء استفاده بوده که مردم بصیر و انقلابی خط خود را از فتنه گران جدا کردند.

وی گفت: نظام اسلامی نسبت به اهل سنت نگاه و سیاست تعریف شده‌ای دارد هر چند ممکن است در این زمینه مطالباتی وجود داشته باشد اما خدمات انقلاب به محیط عمومی اهل سنت در تاریخ بی‌نظیر است و چنین چیزی از گسترش مساجد، مدارس و انواع رسیدگی‌های دیگر مشخص است.

رئیس هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: اگر مطالبه‌ای وجود داشته باشد قابل مباحثه و پیگیری است و نباید خطاهای فردی را به نام یک سازمان بدانیم و کل مجموعه را زیر سوال ببریم.

وی ادامه داد: طبق بیان مقام معظم رهبری کلید عمران شرق، استان سیستان و بلوچستان است و این عمران و آبادانی از سواحل مکران شروع شده و در آینده نیز به سایر نقاط گسترش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری بیان داشت: این که از حوادث و اتفاقات اخیر برداشت مذهبی داشته باشیم صحیح نیست زیرا چنین چیزی اسباب فتنه‌های دیگر خواهد شد.

وی ادامه داد: مزیت ویژه سیستان و بلوچستان از نگاه نظام اسلامی مسئله وحدت و زیست مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار یکدیگر است و نباید اجازه دهیم کسی این مهم را به بازی بگیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که حتی یک نفر هم نباید آسیب بینند و توقع دارند علما، معتمدین و سران طوایف منطقه سنجیده عمل کرده و با آرامش مسائل را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی اکبری گفت: باید در برابر گرگ‌هایی که به دنبال آسیب به ما هستند هوشیار عمل کرده و بر اساس مصلحت استان و کشور پیش برویم.

وی ضمن قدردانی از آیت‌الله محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان جهت پیگیری ویژه مسائل استان در کشور گفت: آیت‌الله محامی گزارش حوادث و اتفاقات استان را به مرکز کشور ارائه و به اتفاق سایر مسئولان استان در جهت حل مشکلات تلاش کردند که از ایشان و سایر مسئولانی که در این جهت اهتمام داشتند نهایت تشکر را داریم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ماموریت‌های مهم ما در این سفر شنیدن درد دل، گلایه‌ها و مطالبات مردم است و در این جهت جلسات متعددی برگزار و سپس مسائل را جمع بندی و برای اتخاذ تصمیم‌های جدید خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهیم کرد.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان نیز به تشریح مباحث خود پرداخت و گفت: نیت داشتیم که امروز به دیدار شما بیاییم اما این نیت ما به بیرون درز کرد و فشار بر روی ما زیاد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا