ورزشی

کرواسی – اسپانیا/ دشمنان صمیمی!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

کرواسی و اسپانیا یکی از جذاب‌ترین دیدارهای دور گروهی جام جهانی را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «من فکر می‌کنم این آغاز یک دوستی زیباست؛» این دیالوگ ماندگار فیلم کازابلانکا را می‌توان در اولین تقابل دو تیم ملی کرواسی و  اسپانیا متصور شد. این دو تیم برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ یعنی دو سال پس از انحلال یوگسلاوی سابق در یک بازی دوستانه در مستایا به مصاف هم رفتند که آن دیدار با برتری ۲ بر صفر کروات‌ها به پایان رسید. رابرت پروسینکی و داور شوکر در آن دیدار برای تیمشان گلزنی کردند.

از آن زمان، اسپانیا و کرواسی ۱۰ بار با هم روبرو شدند. آخرین تقابل تنها یک سال پیش در فینال لیگ ملت‌ها بود که اسپانیا توانست با برتری برابر کرواسی قهرمان شود. بازی در وقت‌های قانونی ۱۲۰ دقیقه با تساوی بدون گل تمام شد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت کارواخال با گل کردن پنالتی تعیین کننده، جام قهرمانی را به دستان یوردی آلبا کاپیتان تیمش رساند.

اسپانیا با ستاره‌هایی چون پدری (۲۱ ساله)، نیکو ویلیامز (۲۱ ساله) و لامینه یامال (۱۶ ساله) تیم جوان و بااستعدادی است ولی نمی‌توان کرواسی را دست و پا بسته تصور کرد. تقابل هافبک‌های قدر در میانه زمین باعث می‌شود دیدار این دو تیم به یک شطرنج تاکتیکی تبدیل شود. مودریچ، بروزوویچ و کواچیچ در خط میانی کرواسی قدرت پا به توپ بالایی دارند و همین باعث می‌شود که این دیدار جذابیت زیادی پیدا کند.

فوتبال، بسکتبال، هندبال یا واترپلو فرقی ندارد، کروات‌ها همیشه در رشته‌های توپی و تیمی فوق العاده ظاهر می‌شوند. کرواسی در شش دوره جام جهانی شرکت کرده و در سه تای آنها به نیمه نهایی رسیده است؛ آخرین بار در قطر تیم ملی کرواسی به نیمه نهایی رسید و با برتری برابر مراکش در رده سوم جام جهانی قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا