استان ها

کردستان دوم تیرماه شاهد برگزاری نخستین گفتاورد ملی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، جمال سلیمی، ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: به همت بنیاد نخبگان و در راستای اجرایی کردن شعار سال و مشارکت دادن مردم در امورات مهم حکمرانی، نخستین گفتاورد ملی با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» در کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری این گفتاورد ملی افزود: گفتاورد ملی از دوم تا چهارم تیرماه در کردستان برگزار خواهد شد.

سلیمی با اشاره به محورهای پنجگانه این گفتاورد ملی تصریح کرد: اولین گفتاورد ملی نخبگان بستری برای ارائه چرخش‌های تحول آفرین در حوزه‌های «ملی و پولی»، «منابع طبیعی»، «امنیت غذایی»، «نظام سلامت»، «حکمرانی و سیاستگذاری» است.

وی به حمایت و استقبال از ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه مردمی اشاره و بیان کرد: جامعیت این محورها به گونه‌ای است که همه عرصه‌های زندگی اجتماعی را در بر می‌گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان کردستان گفت: عزم جدی دولت و نظام تلاش برای خلق بستر و فرصت‌های لازم در راستای حضور نخبگان و یا مشارکت دادن ایده‌ها و طرح‌های پیشرو آنان در اداره امور کشور است.

سلیمی تصریح کرد: همه اقشار مردم استان می‌توانند در این رویداد ملی شرکت کنند.

وی یادآور شد: در مرحله منطقه‌ای این رویداد شرکت‌کنندگان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و پس از رقابت با یکدیگر، طرح‌های برتر به مرحله کشوری (نهایی) راه پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در نخستین گفتاورد ملی نخبگان افراد بدون توجه به تحصیلات و با هر تخصص و شغل و حرفه‌ای که دارند، می‌توانند ایده‌های خود را در راستای رفع مسائل و مشکلات کشور، ثبت کرده و در این رویداد و رقابت ملی مشارکت داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت انفرادی و یا گروهی ایده‌های خود را مبتنی بر ارائه راهکارهای رفع مشکلات و چالش‌های جدی کشور و اصلاح و رشد شاخص‌های کلان و توسعه‌گرا به دبیرخانه ارائه داده و در این اتفاق ارزشمند شرکت کنند.

وی یادآور شد: کل این رویداد متناسب با شعار سال یعنی فراهم کردن زمینه مشارکت‌دهی همه مردم در امورات کشور و مملکت تدوین شده است و گفتاورد ملی نخبگان فرصتی را برای ارتباط و تعامل دوسویه جامعه نخبگانی کشور، مدیران و اقشار گوناگون مردم فراهم کرده است.

سلیمی با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند ایده‌های خود را تا ۲۸ خرداد به آدرس اینترنتی https://debate.bmn.ir/ ارسال کنند، گفت: ایده‌ها و طرح‌ها در هر مرحله ارزیابی شده و نیز هدایایی برای افراد شرکت‌کنندگان برتر در نظر گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا