سیاسی

چه کسانی تاکنون داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

ایسنا: تا پایان سومین روز از ثبت‌نام‌ها از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در مجموع ۸۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کرده بودند که شامل ۸ زن و ۷۲ مرد بودند. مجموع ثبت‌نام‌شده‌ها هم به ۱۹ داوطلب کاندیداتوری تا این لحظه رسیده است.

طی سه روز گذشته محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرتعلی حشمتیان، سعید جلیلی، علی لاریجانی، محمود احمدی بیغش، محمد خوش چهره، عبدالناصر همتی، احمد رسولی نژاد، وحید حقانیان، مسعود پزشکیان، علیرضا زاکانی، حبیب‌الله ده مرده، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی اسامی ۱۷ نفری هستند که با حضور در ستاد انتخابات کشور برای داوطلبی نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نام‌نویسی کرده‌اند.

حاشیه و متن نخستین روز ثبت‌نام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را اینجا دومین روز را اینجا و سومین روز را اینجا بخوانید.

امروز؛ صبح در چهارمین روز هم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود زریبافان از اولین افرادی بودند که ثبت نام کردند.

اسماعیلی پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: مردم می‌خواهند راه رجایی و رئیسی تداوم یابد.

وی با بیان این‌که «باید پویایی سیاست خارجی ادامه یابد»، تصریح کرد: کشور به کانون اقتصاد و صنعت منطقه تبدیل شود و طرح‌های عمرانی به نتیجه برسد و نظام سلامت سامان یابد و عدالت در جای جای کشور جاری شود. شعار محوری ما «خدمت ادامه دارد»، است. ما از سیدابراهیم رئیسی تلاش و حرکت و کار شبانه‌روزی را یاد گرفتیم.

ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ساعت ۱۸، ۱۴ خرداد ادامه خواهد داشت و گفته شده است که این زمان قابل تمدید نیست.

زمان رای‌گیری این انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ تعیین شده و دلیل برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری این دوره هم شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در سومین سال ریاست جمهوری سیزدهم در تاریخ ۳۰ اردیبهشت امسال بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا