اقتصادی

چه نکاتی برای بسته بندی مناسب وسایل برای سفر هوایی باید رعایت کنم؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که همه ما قبل‌از سفر به آن دچار می‌شویم، این است که چه لباسی را برای خود برداریم، چقدر بار همراه خود ببریم و در چه چمدانی قرار دهیم. اگر وزن وسایل ما بیشتر از میزان بار مجاز ایرلاین شود، لازم است که بابت اضافه بار هزینه بیشتری پرداخت کنیم. اگر ندانیم چه وسایلی را با خود هم ببریم، احتمالاً در سفر به مشکل برمی‌خوریم. اگر هم ندانیم چگونه آن‌ها را بسته‌بندی کنیم، ممکن است زمانی که در هتل چمدانمان را باز می‌کنیم، با صحنه­ای آزاردهنده‌ روبه‌رو ‌شویم.

در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن چمدان خود را برای یک سفر هوایی پر کنید.

چمدان مناسبی انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که حتی قبل از خرید بلیط هواپیما باید به آن توجه کنید، انتخاب چمدان مناسب است. هرچه چمدان شما بزرگ‌تر شود، می‌توانید بار بیشتری را در آن قرار دهید. البته بهتر است که حتماً درباره میزان ابعاد مجاز چمدانتان که توسط ایرلاین­ها مشخص می­شود، توجه کنید. بهتر است در هنگام خرید چمدان به بدنه آن دقت کنید. چمدانی را انتخاب کنید که بدنه محکم و سفتی دارند و می‌توانند وسایل داخل چمدان را از ضربات بیرونی محافظت کنند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ چمدان‌هایی با رنگ روشن و خاص بروید تا در هنگام پیدا کردن چمدانتان در قسمت تحویل بار فرودگاه دچار مشکل نشوید.

به میزان بار مجاز ایرلاین‌ها دقت کنید

اگر تابه‌حال با هواپیما سفر رفته باشید، می‌دانید که بیشتر از یک مقدار خاص نمی‌توانید بار به داخل هواپیما ببرید؛ فرقی نمی­کند بلیط چارتر خریده باشید یا سیستمی. بسته به ایرلاینی که قصد سفر با آن را دارید و کلاس پروازی که خریداری کرده‌اید، میزان بار مجاز برای شما تغییر پیدا می‌کند. در ادامه میزان بار مجاز برای ایرلاین‌های داخلی و خارجی در کلاس‌های پروازی مختلف را مشاهده می‌کنید:

پروازهای داخلی، کلاس اکونومی: حداکثر تا ۲۰ کیلوگرم

پروازهای داخلی، کلاس بیزینس: حداکثر تا ۳۰ کیلوگرم

پروازهای خارجی، کلاس اکونومی: حداکثر تا ۳۰ کیلوگرم (تنها ۱ چمدان)

پروازهای خارجی، کلاس بیزینس: حداکثر تا ۴۰ کیلوگرم (تا ۲ چمدان)

پروازهای خارجی، بلیت فرست: حداکثر تا ۵۰ کیلوگرم از باز تا ۲ چمدان

نکته ۱: اعدادی که مشاهده می­کنید، به طور کلی برای پروازهای داخلی و خارجی صدق می‌کند. اما بعد از خرید بلیط هواپیمای ایرلاین مورد نظرتان حتما درباره میزان بار مجاز آن ایرلاین به طور دقیق اطلاعات بیشتری کسب کنید.

از وسایل ممنوعه پرواز آگاه شوید

علاوه بر چمدانی که تحویل قسمت بار هواپیما می‌دهید، می‌توانید یک کیف دستیِ کوچک را همراه خود به داخل کابین هواپیما ببرید. می‌توانید در این ساک اقلام زیر را قرار دهید:

لباس‌های موردنیازتان

جواهرات و اقلام باارزش

خوراکی‌هایی نظیر ساندویچ، بیسکویت، کیک و کلوچه

وسایل الکترونیکی نظیر لپ‌تاپ، تبلت، موبایل، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری

در هنگام بستن چمدانتان باید به این نکته توجه کنید که نمی‌توانید تمامی وسایل مورد علاقه­تان را همراه خود ببرید. به طور مثال اگر مایعاتی نظیر شیر خشک، مربا، ژل، ادکلن، سس و تمام داروهای مایع از قبیل سرم، قطره چشم، قطر بینی را می‌خواهید با خود به سفر ببرید، هرکدام از آن‌ها نباید از ۱۰۰ میلی لیتر بیشتر باشد و باید آن را داخل کیسه یک کیلوگرمیِ زیپ­کیپ قرار دهید.

برخی لوازم ورزشی نظیر چوب بیسبال، چوب بیلیارد، تیر و کمان، چوب گلف، باتوم را باید به قسمت بار هواپیما تحویل دهید و نمی‌توانید آن را به داخل کابین ببرید.

حمل وسایل تیز و برنده نظیر چاقو، قیچی یا کاتر به داخل کابین هواپیما ممنوع است و آن را باید به بخش بار هواپیما تحویل دهید.

حمل وسایلی نظیر پیچ‌گوشتی ساده، چک کش، دریل برقی به داخل کابین هواپیما ممنوع است و آن را باید به قسمت بار هواپیما تحویل دهید. به این نکته توجه کنید که برخی از اسباب‌بازی کودکان شبیه به این ابزارآلات است و باید آن‌ها را نیز به بخش بار تحویل دهید.

شما می‌توانید یک فندک کوچک یا جعبه کبریت کوچک را همراه خود داشته باشید؛ اما فندک‌هایی با مخزن‌های بزرگ و فندک­های اتمی را نمی‌توانید به داخل هواپیما ببرید.

در ادامه نام وسایلی را مشاهده می­کنید که به‌هیچ‌عنوان نمی­توانید آن­ها را نه در بخش بار و نه به داخل کابین هواپیما وارد کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع سموم

وسایل رادیواکتیو

وسایل عفونی

باروت

مواد مشتعل

ترقه

نوبت به انتخاب وسایل می‌رسد

در هنگام انتخاب وسایل مناسب برای سفر می‌توانید از قانون ۵، ۴، ۳، ۲، ۱ استفاده کنید. این قانون بدین شکل اجرا می‌شود که در ابتدا باید ۵ جفت جوراب یا لباس زیر را بردارید. سپس ۴ تیشرت یا تاپ را به آن اضافه کنید. در مرحله بعد ۳ شلوار بردارید. سپس ۲ جفت جوراب و درنهایت یک کلاه و روسری. اگر در فصل سرما به سفر می‌روید، می‌توانید کاپشن، ژاکت و لباس‌های گرم را به آن‌ها اضافه کنید.

هر وسیله‌ای که فکر می‌کنید در سفر به آن احتیاج پیدا می‌کنید را روی تخت بچینید. سپس تک تک آن‌ها را انتخاب کنید و ببینید آیا واقعاً در سفرتان به آن نیاز دارید یا خیر. سپس به این فکر کنید که آیا نمی‌توانید آن را در مقصد تهیه کنید و میزان بار چمدانتان را کم کنید.

نحوه بستن چمدان سفر

در هنگام بستن چمدان بهتر است که به برخی از نکات توجه کنید. به طور مثال می‌توانید جوراب‌های خود را لوله کنید و آن را در کفش خود قرار دهید و کفش را نیز در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا جای کمتری بگیرد.

به‌جای آنکه تیشرت و تا­پ­های خود را روی‌هم قرار دهید، می‌توانید آن­ها را لوله کنید؛ تا جای کمتری بگیرد.

لوازم بهداشتی نظیر شامپو و کرم خود را در کیسه‌های زیپ‌دار قرار دهید تا اگر به هر دلیلی، درب آن‌ها باز شد، وسایل دیگرتان را کثیف نکنند.

جمع‌بندی

یکی از نکات مهمی که قبل از سفر با هواپیما باید به آن توجه کنید، میزان بار مجاز ایرلاین‌های مختلف و وسایل ممنوعه پرواز است. سپس باید به سراغ چمدان مناسبی بروید که هم محکم باشد و هم‌رنگ آن در هنگام پیدا کردن بار در فرودگاه قابل تشخیص باشد. در مرحله‌ی بعد لازم است بدانید چه وسایلی را واقعاً در سفر نیاز خواهید داشت و آن‌ها را چگونه در داخل چمدان خود قرار دهید. تمامی این مراحل را در این مقاله به اختصار توضیح دادیم. امیدواریم اطلاعاتی که در این مقاله به شما ارائه کردیم به کارتان بیاید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا