ورزشی

چمنیان: برخی از بازیکنان ۱۷ ساله می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید «برخی از بازیکنان ۱۶-۱۷ ساله می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند و اگر رویدادهای خوبی پیش روی آنها باشند می‌توانند این کار را انجام دهند.»

به گزارش ایسنا، عباس چمنیان، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در خصوص شرایط این تیم و تورنومنت‌های پیش رو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روزی که برنامه‌ها را شروع کردیم فاصله زمانی زیادی از تیم ملی نونهالان تا نوجوانان بود و یک برنامه فشرده ایجاد کردیم که هسته اولیه تیم را پیدا کنیم. بخش اول از استان‌ها بود که ۱۱ استان را بررسی کردیم و حدود ۱۵۰ نفر را انتخاب کردیم که از میان آنها ۴۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت به این ۲۳ نفر قبل از شروع کافا رسیدیم.

او افزود: قبل از مقدماتی قهرمانی آسیا که مرحله مهمی است برنامه را به دو فاز قبل و بعد از کافا تقسیم کردیم. قبل از کافا سعی کردیم که یک اردو در تهران و یک اردو در اردبیل برگزار کنیم تا به هماهنگی اولیه برسیم. کافا اکنون به یک تورنمنت تقریبا مهم تبدیل شده و برای ما می‌تواند یک معیار خوب باشد که نتیجه اردوها را ببینیم و بدانیم که چه مقدار کار داریم.

او ادامه داد: شاید بازیکنانی باشند که اینجا نتوانستیم در خدمت آنها باشیم و این تورنمنت می‌تواند به ما نشان دهد که عملکرد بازیکنان چطور است. ما سعی کردیم با تلاش بیشتر جاماندگی خود را جبران کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره پیشرفت بقیه تیم‌های قاره آسیا نیز گفت: ما یک چالش بزرگ در فوتبال ایران داریم و در رده‌های سنی که باید برنامه محور باشد، برنامه نداشتیم و به چالش برخوردیم که سعی کردیم بیشتر با استعدادها این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم. با مقداری برنامه برای دو یا سه سال می‌توانیم متوجه شویم که چطور یک بازیکن از رده نونهالان به نوجوانان برود. برخی از همین بازیکنان ۱۶-۱۷ ساله می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند و اگر رویدادهای خوبی پیش روی آنها باشند می‌توانند این کار را انجام دهند. تغییر نسل در فوتبال ما اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما برنامه‌ها را جدی پیش ببریم.

چمنینان درباره هم‌گروهی ایران با کره شمالی، هنگ کنگ، سوریه و اردن گفت: نشانه‌های پیشرفت در سطح کشورهای آسیایی را کاملا می‌بینیم. کشورهایی که شاید در فوتبال به حساب نمی‌آمدند الان شانه به شانه بقیه تیم‌های رده اول می‌آیند و این با همان برنامه ریزی که اشاره کردم و میزبانی تورنمنت‌ها و ایجاد فرصت‌های خوب برای نوجوانان و جوانان و نیز نگاه‌های آینده‌نگرانه در فوتبال، میسر است که ما خیلی به آن نیاز داریم. یک اردوی تدارکاتی در اردن داشتیم و مشخص بود که برای آینده برنامه دارند. اردن یک تیم مدعی است و کره شمالی هم در رده نوجوانان حریف قابل توجهی بوده و حتی کشورهایی مثل سوریه و هنگ کنگ امروز رقابت خیلی بالایی دارند. گروه خیلی سختی داریم و سعی داریم از ادامه فرصت‌های آموزشی برای بچه‌ها گذر کنیم و آنچه شایسته فوتبال ایران است را انجام دهیم.

«قرار است بازیکنان دیگری پس از کافا به لیست تیم ملی اضافه شوند؟» چمنیان در پاسخ به این سوال گفت: بدون تردید. من سعی کردم با شیوه‌های مختلف این را بیان کنم که درهای تیم ملی نوجوانان رو به همه باز است و اینجا جای بهترین‌هاست. در همه استان‌ها حضور پیدا می‌کنیم. به نظر می‌رسد تیمی که داریم نیمی از فوتبال ایران است. ما کمی محدودیت زمانی داریم و سعی می‌کنیم کمترین تغییرات را داشته باشیم ولی تا جایی که زمان و شرایط اجازه دهد تلاش می‌کنیم بازیکنانی که شایسته هستند به تیم بیایند.

او درباره حمایت‌های فدراسیون فوتبال هم عنوان کرد: تا اینجا که کار کردیم فدراسیون فوتبال انصافا کمبود نگذاشته و هر چه خواستیم مهیا شده است. ما یک اردوی سیرجان پس از کافا خواهیم داشت و فقط مسأله زمان را داریم که سعی می‌کنیم از فرصت باقی مانده بیشترین استفاده را داشته باشیم و پیشرفت کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا