چرا افراد باهوش همیشه به دنبال تخفیف هستند؟

همیشه اطراف ما افرادی دیده میشوند که به هوش بالای خود شهرت دارند و موفقیت آنها توجه همه را به خود جلب میکند. یکی از ویژگیهای مهم این افراد، موفقیت در مدیریت امور مالی است و همین توانایی بزرگشان، سرمایههای آنها را روزبهروز افزایش میدهد. اگر کمی در مورد مخارج و خریدهای روزانه این افراد تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که افراد باهوش همیشه گوش به زنگ استفاده از تخفیفها هستند. یعنی همواره سعی میکنند هزینه تمام اجناس و خدمات موردنیاز خود را با تخفیف بپردازند، اما چرا؟ در ادامه این موضوع را مورد بررسی قرار میدهیم.
کاهش خرج و مخارج
همگی ما در طول روز نیاز به خرید یکسری کالای اساسی داریم. از مواد خوراکی گرفته تا پوشاک و لوازم بهداشتی، همه جزء مایحتاج همیشگی ما هستند. البته، همهچیز به همینجا ختم نشده و نیازمان شامل یکسری خدمات رفاهی و تفریحی مانند رفتن به رستوران، کافه، شهربازی و… نیز میشود.
حال تصور کنید افرادی که عملکرد هوشمندانهای دارند، برای تمام این آیتمها بهدنبال قیمتهای پایینتر هستند. شاید اگر چند درصد تخفیف را برای یک آیتم در نظر بگیرید، به نظرتان رقم قابل توجهی نباشد، اما اگر تمام این وجوه تخفیفخورده را در پایان ماه جمع کنید، به رقم بزرگی دست پیدا خواهید کرد. این رقم، میزان صرفهجویی است که این افراد در طول ماه در مخارج خود انجام دادهاند.
مدیریت مالی حرفهای
یکی از بزرگترین نقاط ضعف افراد غیرموفق این است که توانایی مدیریت پسانداز و درآمد خود را ندارند. این افراد بدون هیچ برنامهریزی بهسراغ خریدهای خود میروند و حتی گاهی نیازشان را با نرخی بالاتر از قیمت واقعی آن تهیه میکنند.
اما افراد باهوش درک قوی از مدیریت مالی دارند. با خرید هوشمندانه و دریافت یکسری تخفیفها، از بالا رفتن ناگهانی هزینهها جلوگیری کرده و به این ترتیب میتوانند هزینه صرفهجوییشده را بهعنوان پسانداز در نظر بگیرند یا برای خرید یک کالای دیگر استفاده کنند.
بهرهوری بیشتر از خرید
زمانیکه افراد باهوش خرید خود را با نرخ کمتر از قیمت واقعی میخرند، درواقع یک خرید بهینهسازیشده انجام دادهاند. بهینهسازی خرید تا حد زیادی میتواند عادتهای خریدهای بیهوده و غیرضروری را از شما دور کند و در عوض، عادتهای مثبت مالی را جایگزین کند.
برای مثال، تصور کنید مدتها است که قصد رفتن به یک رستوران لوکس را دارید، اما منوی غذایی گرانقیمت آن باعث میشود که از این کار صرفنظر کنید. حال در یک موقعیت ویژه توانستهاید یک کد تخفیف با درصد قابلتوجه دریافت کنید. در این حالت به هدف خود رسیدهاید، ولی هزینه بالایی بابت این هدف پرداخت نکردهاید.
احساس رضایتمندی
یکی از بارزترین ویژگیهایی که افراد باهوش دارند، اعتمادبهنفس بالا است، اما این اعتمادبهنفس نتیجه چیست؟ مسلماً بخش بزرگی از آن به رفتارهای سنجیده، برنامهریزی عالی و در نتیجه، موفقیتهای روزافزون در زندگی شخصی و کاری مربوط میشود.
حال وقتی که فرد با استفاده از تخفیفها بتواند کنترل مالی بهتری داشته باشد و هزینههای خود را کاهش دهد، قطعاً احساس رضایتمندی خاصی از خود خواهد داشت. این رضایتمندی باعث میشود که در گذر زمان، احساسات مثبتی مانند حس اعتمادبهنفس در وی تقویت شود.
جذابیت خرید
درست است که نباید بهسراغ خریدهای غیرضروری و حاشیهای برویم، ولی گاهی بعضی از کالاهای غیرضروری به ما احساس خوشحالی غیرقابل وصفی اعطا میکنند. در حالت عادی، کمتر پیش میآید که افراد باهوش چنین خریدهایی را انجام دهند.
اما درصورتیکه بتوانند این کالا یا تفریح را با یک کد تخفیفی پیدا کنند، قطعاً از آن استقبال خواهند کرد. در این صورت، با هزینه کمتر توانستهاند احساس خوب یک خرید هیجانانگیز را در خود بهوجود بیاورند.
تخفیف: خرید بهتر با هزینه کمتر
شاید بارها شنیده باشید که صرفاً اجناس بیکیفیت با یکسری تخفیفهایی بهفروش میرسند، اما این فرضیه یک اشتباه محض است. در حالحاضر، تخفیفگذاری روی اجناس به یک تکنیک مهم بازاریابی برای صاحبان کسبوکارها تبدیل شده است و از این اقدام برای فروش بیشتر استفاده میکنند.
چهبسا که حتی گاهی برترین برندهای جهانی نیز تخفیفهای دورهای روی محصولاتشان اعمال میکنند! پس این کسر قیمت بهمعنای پایین بودن کیفیت کالا نیست، بلکه بهتر است آن را بهعنوان یک فرصت تلقی کرد که فروشنده برای کسب سود بیشتر ارائه میدهد و خریدار با کمک آن، هزینه کمتری بابت خرید کالا میپردازد.
آیا تخفیفها فقط مخصوص کالا هستند؟
تصوری که همیشه از خریدهای تخفیفدار در ذهن ما شکل گرفته است، خرید کالاهایی مانند کیف، کفش، پوشاک و… است، اما مقوله تخفیف به عرصههایی فراتر از این موارد دست پیدا کرده و به تمام حوزههای خدماتی هم رسیده است. حوزههای آموزشی، زیبایی، درمانی، تفریحی، تور مسافرتی، اغذیهسراها و…، همگی تخفیفهای جذابی را ارائه میدهند.
تقریباً میتوان گفت که این امکان برای شما وجود دارد که در تمام زمینههای موردنظرتان، از این فرصت استفاده کنید. البته، بهشرط آنکه راه و چاه آن را بلد باشید. صرف اینکه مستقیماً وارد بازار و پاساژها شوید، نهایتاً به تعداد محدودی آیتم تخفیفی دست پیدا کنید که اکثراً جنبه تبلیغاتی دارند و هیچ کاهش قیمت واقعی در کار نیست.
چگونه از تخفیفهای واقعی استفاده کنم؟
حتماً هماکنون برایتان این سؤال مطرح شده که چگونه ما هم میتوانیم بهصورت هوشمندانه از تخفیفها استفاده کنیم؟ در ابتدا باید بگوییم منظور از تخفیفهای مثبت این نیست که زمان طولانی را با فروشنده چانه بزنید تا موفق شوید قیمت محصول موردنظرتان را کاهش دهید. چنین عملی نهتنها بهنفع شما نخواهد بود، بلکه گاهی باعث کاهش عزتنفس نیز میشود.
راه اساسی تخفیف گرفتن، استفاده از پلتفرمهای کاربردی مانند تخفیفان است. سایت تخفیفان با عرضه کدهای تخفیفی شگفتانگیز روی انواع کالا و خدمات، به شما کمک میکند تا هزینه کمتری بابت خریدهای خود بپردازید. کدهای تخفیفی این سایت شامل زمینههای مختلف مانند کافه، رستوران، انواع فروشگاه مواد غذایی و پوشاک، داروخانه، بلیطهای ورودی، خدمات تفریحی، خدمات رفاهی، امور زیبایی و… میشوند.
سخن پایانی
راز موفقیت، استفاده از تکنیکهای هوشمندانه در زندگی است. یکی از این تکنیکها، راههایی هستند که شما را بهسمت مدیریت درست دخلوخرج هدایت کنند. با کمک کدهای تخفیفی سایت تخفیفان، میتوانید هرآنچه که به آن نیاز دارید را با قیمت پایینتر تهیه کنید. اگر تمایل دارید با خدمات و زمینههای فعالیت این مجموعه آشنا شوید، کافیست سری به وبسایت تخفیفان بزنید. تمام مراکز فروشگاهی و خدماتی در دستهبندیهای جداگانه مشخص شدهاند و شما میتوانید از کدهای تخفیف آنها استفاده کنید.