استان ها

پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون شلتوک در گیلان – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

صالح محمدی در حاشیه برداشت مکانیزه برنج در رودسر و گفت گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال زراعی جاری با بارش‌های به موقع و مدیریت خوب مزرعه از سوی برنجکاران، پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن شلتوک از شالیزارهای گیلان برداشت شود.

وی بیان کرد: در سال زارعی گذشته نشاء برنج در ۱۹۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه کشت و ۲۰۱ هزار هکتار به شیوه ماشینی برداشت شده است.

محمدی تصریح کرد: در سال زراعی جاری با توجه به برنامه‌های تقویت و توسعه مکانیزاسیون، ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه کشت شد.

وی اضافه کرد: برداشت مکانیزه برنج نیز در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان هدف‌گذاری شده‌است.

محمدی ادامه داد: گیلان بزرگترین تولید کننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

وی برنامه‌های تقویت و توسعه مکانیزاسیون، ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان به روش مکانیزه کشت شد و برداشت مکانیزه برنج نیز در بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان هدف‌گذاری شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا