پیشنهادات بودجه نباید برخلاف احکام دائمی و قانون اساسی باشد

Print Friendly, PDF & Email

قالیباف در صحن مجلس:

پیشنهادات بودجه نباید برخلاف احکام دائمی و قانون اساسی باشد

پیشنهادات بودجه نباید برخلاف احکام دائمی و قانون اساسی باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهادات نمایندگان درباره بودجه در صورتی قابل طرح است که برخلاف قانون اساسی، برنامه‌های توسعه و احکام دائمی نباشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید البرز حسینی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه ۱۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: متأسفانه طرح پیشنهادات بودجه از سوی نمایندگان مجلس بسیار محدود شده است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده پیگیری کردم و گویا تا پایان زمان بررسی لایحه بودجه حتی یک پیشنهاد نیز مطرح نمی‌کنم که اگر قرار است با این مدل به پیشنهادات نگاه کنید، لازم است صراحتاً اعلام کنید تا کسی پیشنهاد ارائه ندهد. فردی که قلم قرمز روی پیشنهادات می‌کشد، چگونه تشخیص داده که فلان پیشنهاد نباید مطرح شود؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: مقداری در صحبت‌ها دقت داشته باشید. من بارها گفتم ۷ هزار پیشنهاد مطرح شده است و شما می‌خواهید ما همه آنها را مطرح کنیم که می‌دانید امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: پیشنهادات در صورتی که خلاف قانون اساسی نباشد، خلاف برنامه‌های توسعه نباشد، خلاف احکام دائمی نباشد، خلاف قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی (۱) و (۲) نباشد و خلاف سیاست‌های کلی نباشد، قابل طرح است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا