پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رسالت خطیری در تحقق وحدت این دو نهاد دارد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل ظهر دوشنبه در همایش گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد اظهار کرد:یکی از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه هم افزایی این دو مجموعه عملی در کشور است و در جهت تحقق این امر باید برنامه ریزی کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: باید نکات هر یک از فرهنگ ها در حوزه و دانشگاه به رسمیت شناخته شود و باید به این موضوع توجه داشت که از تجربیات دیگران باید استفاده کرد و لزومی ندارد راهی که دیگران رفته اند را دوباره تجربه کنیم.

زلفی گل عنوان کرد: بزرگترین سرمایه انسان عمر است و به همین دلیل باید از این سرمایه حداکثر بهره برداری صورت گیرد و باید از گذشتگان درس گرفت و عمر آدمی نباید در مسیری که طی شده، صرف شود.

وی ادامه داد: دانشگاهیان و حوزویان باید از تجربه های علمی همدیگر استفاده کنند که یکی از دلایل ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه نیز همین امر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رسالت خطیری در زمینه تحقق وحدت این دو نهاد علمی بر عهده دارد و در این راستا باید راهبرد و راهکارهای لازم را پیش بینی و در جهت وضع قانون مناسب اقدم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دنیای سلطه تلاش می کند تا علم و ایمان را در برابر هم قرار دهد و به همین دلیل به دنبال ورود و نهادینه سازی علم سکولار در دانشگاه ها است.

زلفی گل گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که علم و ایمان باید در کنار هم قرار بگیرد همانگونه که بر این امر باور دارد که دین و سیاست باید در کنار هم باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا