اقتصادی

پوکو x6 pro؛ قدرتمند ترین میان رده بازار را از دست ندهید

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

درصورتی‌که به‌دنبال یک موبایل پرقدرت و میان رده هستید، به شما خرید پوکو x6 pro را پیشنهاد می‌دهیم. این محصول یکی از خاص‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی شیائومی بوده و در دسته‌بندی محصولات پوکو قرار گرفته است.

اگر با محصولات پوکو آشنایی داشته باشید این را می‌دانید که اسمارت‌فون‌های این سری قیمت خوبی در کنار پردازنده‌های مناسب دارند. در واقع هدف شیائومی از تولید مدل ایکس ۶ پرو در این سری، تامین نیاز گیمرهایی است که به‌دنبال موبایلی خوش‌قیمت هستند. با ما همراه باشید تا در این مطلب نقد و بررسی کاملی برای این موبایل به شما ارائه دهیم.

چه متریال‌هایی در بدنه پوکو ایکس ۶ پرو به کاررفته اند؟

در اولین قدم از نقد و بررسی گوشی پوکو x6 pro باید بدنه آن را مورد بررسی قرار دهیم. طراحی این دستگاه شاید به دل هرکسی ننشیند؛ اما باز هم راضی‌کننده بوده و در قاب پشتی آن از پلیمر سیلیکون و پلاستیک استفاده کرده‌اند. فریم دور آن نیز از جنس پلاستیک بوده و شما را راضی نگه می‌دارد.

ارزیابی دقیق نمایشگر موبایل پوکو ایکس ۶ پرو

پس‌از بدنه و طراحی، بخش دیگری که اهمیت زیادی برای خرید پوکو x6 pro دارد، صفحه نمایش آن است. همانند دیگر محصولات میان رده شیائومی، این مدل از سری پوکو دارای یک نمایشگر AMOLED با سایز ۶.۷ اینچی است.

رزولوشنی که برای این صفحه نمایش در نظر گرفته‌اند ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل بوده و تراکم آن نیز ۴۴۶ پیکسل در هر اینچ است. این صفحه نمایش حدود ۹۰درصد از بدنه جلویی دستگاه را گرفته و از نرخ ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. روشنایی آن ۱۸۰۰ نیت بوده و از قابلیت‌های دالبی ویژن، HDR10+ و نمایش ۶۸میلیون بهره می‌برد.

تراشه و پردازنده گرافیکی موجود در پوکو ایکس ۶ پرو

در قدم بعدی از نقد و بررسی اسمارت‌فون پوکو x6 pro باید به تراشه‌ای که در آن به‌کار برده‌اند اشاره کنیم. تراشه این دستگاه MediaTek Dimensity 8300 Ultra بوده و با تکنولوژی ۴نانومتری تولید می‌شود. ۸ هسته پردازشی در این تراشه وجود دارند.

۱ هسته از آن‌ها ۳.۳۵ گیگاهرتز Cortex A715، ۳ هسته دیگر ۳.۲۰ گیگاهرتز Cortex A715 و ۴ هسته دیگر ۲.۲۰ گیگاهرتز A510 توان دارند. در کنار آن‌ها نیز از یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G615 به‌کار برده‌اند تا هر بازی را به راحتی اجرا کنید.

حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی در پوکو ایکس ۶ پرو

درصورتی‌که به‌دنبال خرید و استفاده از پوکو x6 pro هستید، باید فضای ذخیره‌سازی و حافظه رم آن را نیز ارزیابی کنید. حافظه رم در عملکرد موبایل تاثیر مستقیمی داشته و از هنگ کردن آن جلوگیری می‌کند. شیائومی نیز به این موضوع اهمیت داده و برای اینکه از تمام قدرت تراشه خود استفاده کند، رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایتی در این محصول به‌کار برده است.

علاوه‌بر این موضوع حافظه داخلی این دستگاه ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 4.0 است. این یعنی سرعت آن در انتقال داده بسیار زیاد بوده و در کمترین زمان فایل‌ها و برنامه‌های گوناگون را برای شما اجرا می‌کند.

وجود دوربین‌های قدرتمند؛ مهم‌ترین مزیت پوکو ایکس ۶ پرو

مورد دیگری که باید در ارزیابی موبایل پوکو x6 pro قرار دهیم، دوربین‌های این دستگاه هستند. شیائومی از دوربین ۳ گانه در این محصول بهره برده که از حسگرهای واید، اولترا واید و ماکرو تشکیل شده‌اند. به کمک این دوربین‌ها می‌توانید تصاویر خوبی ثبت کنید.

دوربین اصلی که همان حسگر عریض یا واید است ۶۴ مگاپیکسل و دروبین های دیگر نیز ۸ و ۲ مگاپیکسل رزولوشن دارند. فیلمبرداری با آن‌ها در رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم انجام شده و با کمک لرزشگیر الکترونیکی تصویری صاف و بدون لرزش به شما ارائه می‌دهد. همچنین باید بدانید که دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسل کیفیت تصویر دارد.

شارژدهی پوکو ایکس ۶ پرو چگونه است؟

برای یک گوشی پرقدرت که کاربردهای آن گیمینگ و برنامه‌های سنگین هستند، باتری اهمیت زیادی دارد. شیائومی برای اینکه بتواند عملکرد این موبایل را در بهترین شکل تکمیل کند، از یک باتری ۵۰۰۰میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است.

این باتری از نوع لیتیوم پلیمری بوده و توان شارژ آن ۶۷ وات است. درگاهی که برای شارژ این گوشی هوشمند در نظر گرفته‌اند نسل دوم تایپ سی بوده و در ۴۵ دقیقه باتری را به‌طور کامل پر می‌کند. این پورت از OTG نیز پشتیبانی می‌کند.

پخش صدا و موسیقی در موبایل پوکو ایکس ۶ پرو

پخش موسیقی به کمک گوشی یکی از کاربردهای اصلی و اساسی از موبایل‌های امروزی است. به کمک گوشی پوکو x6 pro می‌توانید صدا را در اسپیکرهای استریو دوگانه پخش کنید. همچنین این موبایل از صدای ۲۴ بیت و ۱۹۲ کیلوهرتز پشتیبانی کرده و قادر است صدای Hi-Res را از طریق بلوتوث یا درگاه تایپ سی برای شما پخش کند.

ارتباطات و سنسورهای گوشی پوکو ایکس ۶ پرو

اما در آخرین مرحله از ارزیابی اسمارت‌فون قدرتمند شیائومی به نام پوکو x6 pro باید سراغ تکنولوژی‌های ارتباطی آن برویم. این دستگاه از فناوری‌های ارتباطی GSM، HSPA، LTE و ۵G پشتیبانی می‌کند. این یعنی قادر هستید از هر سرعت اینترنت و نوع ارتباط شبکه سیم‌کارت بهره ببرید.

علاوه‌بر این موارد یک حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش این دستگاه به‌کار برده‌اند. دیگر سنسورهای این موبایل شامل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما، و حسگر ضربان قلب می‌شوند. نسخه بلوتوث این مدل ۵.۴ بوده و از وای‌فای نسخه ۶ نیز بهره می‌برد.

از کجا Poco X6 Pro را بخریم؟

موضوعی که باید بدانید این است که خرید پوکو x6 pro از یک فروشگاه معتبر مانند دیجی‌کالا قدمی مهم برای استفاده از آن است. دیجی‌کالا معتبرترین مرکز خرید اینترنتی بوده و مدل‌های متنوعی از موبایل‌های شیائومی را برای شما آماده کرده است. کافی‌است به این فروشگاه بروید تا از تنوع عالی آن مطلع شوید.

جمع‌بندی

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید موبایل خوش‌قیمت و میان رده، موبایل پوکو x6 pro از برند شیائومی است. این محصول توان بالای پردازشی داشته و از نمایشگر و دوربین خوبی نیز برخوردار است. شاید در ابتدا طراحی ظاهری این دستگاه شما را جذب نکند.

اما پس‌از در دست ‌گرفتن آن می‌بینید که بدنه‌ای خوش کیفیت و سبک‌وزن دارد که در استفاده طولانی‌مدت دستان شما را اذیت نمی‌کند. صفحه نمایش این دستگاه به صورتی طراحی شده تا دقیق‌ترین رنگ‌ها و جزئیات تصویر را نمایش دهد. اگر به فکر خرید این موبایل با بهترین قیمت هستید، قطعا قیمت مناسبی را در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا پیدا خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا