ورزشی

پول برای فوتبالیست هست، برای کشتی‌‎گیر نه!

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

ایسنا/خوزستان باشگاه فولاد خوزستان که در سال ۱۴۰۱ به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر کشتی فرنگی ایران دست پیدا کرد، بعد از این اتفاق تاریخی برای این باشگاه در رشته‌ای جز فوتبال، هنوز مطالبات اعضای تیم را به صورت کامل پرداخت نکرده است؛ موضوعی که تعجب برانگیز و قابل تامل است.

باشگاه فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار در لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور تیم‌داری کرد. تیم داری که با ترکیب بیش از ۹۰ درصد فرنگی‌کاران بومی با شایستگی به مقام نایب قهرمانی ختم شد، آن هم پس از تیم فولاد مبارکه سپاهان که بیش از ۳ برابر تیم فولاد جهت جذب کشتی گیر در آن فصل از لیگ برتر هزینه کرده بود.

به گزارش ایسنا، در آن فصل از رقابت های لیگ برتر، فولاد با تیمی متشکل از عنوان داران جهان و آسیا موفق به کسب این عنوان شد اما با گذشت بیش از یک سال و نیم از آن تیم داری هنوز باشگاه فولاد خوزستان ۴۰ درصد از قرار داد اعضاء تیم را پرداخت نکرده است و این موضوع اتفاق عجیبی در بین هزینه‌های میلیاردی سال‌های اخیر این باشگاه برای رشته فوتبال است.

نکته قابل تامل این است، در حالی هنوز اعضای تیم کشتی فرنگی فولاد موفق به دریافت تمام مبلغ قرارداد خود نشده‌اند که ۴۰ درصد باقی مانده (حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت مجموع قراردادهای کل ۳۲ نفر اعضای تیم) شاید مبلع جذب یک فوتبالیست درجه چندم در همین باشگاه باشد.

از سال ۱۴۰۱ تاکنون چندین مدیر در راس مدیریت باشگاه فولاد خوزستان قرار گرفته اند و این نکته قابل تامل است که هیچ اقدامی برای پرداخت مطالبات اعضای تیم کشتی این باشگاه نشده و در این مدت حق کشتی گیران خوزستانی که همیشه آبروی ورزش خوزستان بوده‌اند، ضایع شده است.

نکته دیگر این است که دو نفر (سعید اسماعیلی و امین کاویانی‌نژاد) از اعضای این تیم اکنون راهی بزرگترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک هستند و ۱۵ روز دیگر در پاریس به روی تشک می روند، در حالی که هنوز باشگاه فولاد، مبلغ ناچیز قرارداد آن ها را به صورت کامل پرداخت نکرده است.

در همین راستا می طلبد فدراسیون کشتی به تاخیر باشگاه فولاد در پرداخت قرارداد اعضای تیم کشتی خود ورود کرده و به این مهم رسیدگی کند و از این پس نیز قوانین سفت و سختی برای باشگاه‌ها در بحث تیم داری در نظر بگیرد تا حداقل باشگاه‌های متمولی چون فولاد این گونه با گذشت حدود دو سال از تیم‌داری خود در لیگ برتر، چشم خود را روی حق و حقوق کشتی‌گیران نبندند؛ آن هم در شرایطی که همین باشگاه در پرداخت‌های خود به فوتبالیست‌ها از باشگاه‌های خوشنام ایران است و برای فوتبال اصلا کم نمی‌گذارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا