مهر: رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند. به گزارش ریانووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در خطاب به مردم دونباس در شرق اوکراین که خواستار پیوستن به روسیه […]

مهر: رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد غرب آشکارا اعلام کرده اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کرده و اکنون نوبت سرنگونی روسیه است و مسکو از همه‌پرسی مناطق شرقی اوکراین برای پیوستن به روسیه حمایت می‌کند.

به گزارش ریانووستی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز در خطاب به مردم دونباس در شرق اوکراین که خواستار پیوستن به روسیه هستند گفت سخنرانی امروز من درباره حفاظت از حاکمیت و یکپارچگی روسیه و حمایت از تمایل شهروندان و میهن‌پرستان برای تعیین سرنوشت آینده‌شان و همچنین سیاست‌های خصمانه غرب برای حفظ سلطه‌شان در جهان است.

وی در ابتدا گفت: هدف غرب تضعیف، تجزیه و نابودی روسیه است و آنها آشکارا گفته‌اند که موفق شدند اتحاد جماهیر شوروی را سرنگون کنند و اکنون زمانِ نابودی روسیه است.

وی همچنین درباره تمایل مناطق شرقی اوکراین به برگزاری همه‌پرسی پیوستن به روسیه افزود مسکو از تصمیم مردم دونباس و مناطق زاپروژیا و خرسون برای برگزاری همه‌پرسی حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور روسیه دراین‌باره افزود: طرح‌های تجزیه و تضعیف روسیه در غرب از مدت‌ها پیش آماده شده و از این رو آنها باندهای تروریست‌های بین‌المللی در قفقاز را (علیه روسیه) تحریک و تشویق می‌کنند و زیرساخت‌های تهاجمی ناتو را به مرزهای روسیه نزدیک کرده‌اند و روس‌هراسی به سلاح جنگی آنها تبدیل شده است.

وی با این حال تأکید کرد: اگر تمامیت ارضی روسیه تهدید شود، روسیه از همه ابزارهای موجود استفاده خواهد کرد، این بلوف نیست.

پوتین با اشاره به «عملیات نظامی ویژه» روسیه در اوکراین گفت: نیروهای ارتش روسیه با شایستگی تمام عمل می‌کنند و گام‌به‌گام در حال آزادسازی مناطق هستند. به گفته رئیس‌جمهور روسیه، هم‌اکنون تمام مناطق جمهوری خلق لوهانسک از وجود شبه‌نظامیان نئونازی پاکسازی شده و نبرد و درگیری‌ها در مناطق جمهوری خلق دونتسک در جریان است.