هشت صبح: رئیس جمهور روسیه در دیدار با محققان و شخصیت‌های دانشگاهی این کشور از شکل گیری ایده‌های خلاقانه در بحبوحه تحریم‌ها علیه روسیه و ساخت هرگونه کالا سخن گفت.  رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با محققان ، شخصیت‌های دانشگاهی و علمی این کشور از شکل گیری ایده‌های خلاقانه در بحبوحه تحریم‌ها علیه […]

هشت صبح: رئیس جمهور روسیه در دیدار با محققان و شخصیت‌های دانشگاهی این کشور از شکل گیری ایده‌های خلاقانه در بحبوحه تحریم‌ها علیه روسیه و ساخت هرگونه کالا سخن گفت.

 رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه در دیدار با محققان ، شخصیت‌های دانشگاهی و علمی این کشور از شکل گیری ایده‌های خلاقانه در بحبوحه تحریم‌ها علیه روسیه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه یادآور شد که چگونه ایده‌های توسعه دانشکده‌های مهندسی پیشرفته در روسیه شکل گرفته است.

پوتین با ابراز خشنودی دراین زمینه گفت: «بسیار خوشحالم که این ایده عملی شده و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. شرکت‌های بزرگ ما عادت به خرید داشتند، حالا که همه از فروش کالا به ما صرف نظر می‌کنند، باید همه چیز را خودمان تولید کنیم.»

پوتین اظهار داشت که ایده ایجاد دانشکده‌های مهندسی پیشرفته در «ولیکی نووگورود» مکان برگزاری نشست وی با محققان روسیه «نمادین» است.

پیشتر ا «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

اروپا و آمریکا در اقدامی هماهنگ یاهم در زمینه اعمال فشار علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین، تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کرد‌اند و البته این اقدامات، پاسخ تلافی جویانه روسیه از قبیل توقف صدور گاز را به دنبال داشته است.

مجارستان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمن مخالفت با تحریم‌ها علیه روسیه، درباره تبعات تحریم‌ها هشدار داده‌ است. «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان اخیرا طی اظهاراتی گفت که مجارستان در حال مذاکره با روس‌ها برای خرید ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز اضافی است و این قرارداد می‌تواند در تابستان منعقد شود.

یک شبکه آمریکایی نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که واشنگتن نگران است که معضل کمبود گاز منجر شود که کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل روسیه عقب‌نشینی کنند.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نگران است که کمبود گاز ناشی از کاهش عرضه نفت و گاز و انرژی روسیه به غرب ممکن است اتحاد اتحادیه اروپا علیه مسکو را تضعیف کند.

«عاموس هوچستین» هماهنگ‌کننده رئیس‌جمهور آمریکا در امور انرژی جهانی اخیرا به فرانسه و بلژیک رفت تا درباره طرح‌های احتیاطی آمریکا-اروپا در شرایط کمبود گاز در زمستان گفت‌وگو کنند.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره نوشت: «تاثیر کمبود گاز بر اروپا می‌تواند به ایالات متحده نیز بازگردد و منجر به افزایش بی‌شمار قیمت گاز طبیعی و برق شود. این مسئله همچنین آزمایش بزرگی از انعطاف‌پذیری و اتحاد اروپا علیه روسیه است».