اقتصادی

پهلودهی شناور ۶۷ هزار تنی گندم در بندر شهید رجایی – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: با توجه به اهمیت کالا و تسریع در پهلو دهی و تخلیه کالا، یک فروند شناور (پانامکس) با ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران پهلو دهی شد و با وجود تکمیل نشدن رویه بندری و گمرکی با تمهیدات انجام شده این شناور حامل گندم به محض ورود به لنگرگاه برنامه ورود به اسکله گرفت و کمتر از ۲۴ ساعت پهلو دهی شد.

وی افزود: در صورت آمادگی صاحب کالا و تکمیل رویه یاد شده این امکان از سوی بندر شهید رجایی وجود دارد که تخلیه را به روش حمل یکسره ادامه و موجب تسریع در انتقال گندم به مصرف کننده اصلی شود و با ورود این کشتی به بندر شهید رجایی، این سومین کشتی حامل کالاهای اساسی است که از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر شهید رجایی پهلو دهی شده است.

پهلودهی یک فروند کشتی حامل ۴۳ تن روغن خوراکی در فروردین‌ماه

به گزارش مهر، همچنین یک فروند کشتی حامل ۷۰ هزار تنی گندم (۲۶ اردیبهشت ماه) در اسکله ۱۵ بندر و در فروردین‌ماه امسال نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

با توجه به آمار، سال گذشته یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا