پنتاگون: چین دیگر جواب تلفن ما را نمی دهد

Print Friendly, PDF & Email

هشت صبح: کالین کال مشاور ارشد و دستیار سیاسی وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون) بیان اینکه واشنگتن خواهان درگیری با چین نیست و این کشور یک سیستم متمرکز دارد، گفت: واقعیت این است که وقتی با چین تماس می‌گیریم، پاسخ تلفن را نمی‌دهند و این امر ارتباط مقامات رده پایین چین با آمریکا را مشکل می‌کند.

به گزارش ایرنا، کالین کال، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگویی مجازی به میزبانی فارین پالیسی افزود: ما خواهان درگیری با چین نیستیم. جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) در تمام تعاملات خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین، بر ایجاد حفاظ در اطراف رقابت‌ میان دو کشور، ثبات استراتژیک و حفظ ارتباطات زمان بحران تأکید کرده است.

این مقام پنتاگون اضافه کرد: اما واقعیت این است که وقتی با چین تماس می گیریم، پاسخ تلفن را نمی دهند. تلاش ما برای ارتباط با چین تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. بنابراین فکر می‌کنم این وظیفه هر دو طرف است که مطمئن شوند که آن حفاظ ها در جهت رقابت حفظ شوند.

دستیار وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: مشکل ما با چین در زمینه تکنولوژی نیست بلکه اراده سیاسی در طرف دیگر وجود ندارد. از نظر من، چین یک سیستم بسیار متمرکز دارد. شی جین پینگ نمی خواهد به زیردستانش قدرت دهد تا بدون موافقت صریح او، با آمریکا تماس بگیرند. بنابراین این امر ارتباط مقامات پایین رتبه چین با آمریکا را مشکل می کند.

وی گفت: چین دیدگاه بسیار متفاوتی دارد. به نظر می رسد آنها این دیدگاه را دارند که ارتباطات در زمان بحران، بهانه ای برای آمریکا جهت ایجاد بحران های بیشتر است.

اوکراین پویایی جنگ را تغییر خواهد داد/ روسیه با هر معیاری شکست خورده است

کال در خصوص درگیری ها در اوکراین نیز گفت:ما از زمستان شاهد درگیری ها در باخموت بوده ایم. دو طرف در باخموت بر سر تکه های بسیار کوچک زمین و کنترل محله های شهری می جنگند.

این مقام پنتاگون گفت: با وجود این درگیری ها، نقشه باخموت از سه تا چهار ماه گذشته تغییری نکرده است بنابراین، من فکر می کنم اوکراینی ها خواهند توانست پویایی جنگ را تغییر دهند. روسیه با هر معیاری هم اکنون شکست خورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا