سیاسی

پزشکیان: در زمان شاه هنرستان درس خواندم، برای خدمت به سیستان و بلوچستان رفتم؛ وقتی برگشتم یک دیپلم دیگر گرفتم؛ امتحان دادم و دانشگاه قبول شدم، اگر الان این قانون [تاثیر معدل در کنکور] بود من هیچ وقت در آن رشته و دانشگاه نمی توانستم تحصیل کنم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

 مسعود پزشکیان در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم تصریح کرد: در آموزش و پرورش ما مشکل بسیار داریم‌.  قابل‌قبول نیست که در یک کشور کسی که پول و رابطه و آشنا ندارد نتواند بچه خود را به  مدرسه‌ای بفرستد که دیگری می‌تواند چون پول و آشنا دارد؟ چرا این وضعیت وجود دارد؟ باید کاری کنیم بچه‌های مردم به‌ویژه در مناطق محروم – که اتفاقاً در آن مناطق باید پشتیبانی و توجه ویژه داشته باشیم – معلمان و آموزش قابل‌قبول داشته باشیم و از این جهت به موضوع عدالت در آموزش توجه و آن را محقق کنیم.

 

پزشکیان درباره دیدگاهش در خصوص احتمال تغییر شرایط کنکور، اظهار کرد: این مساله را باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کنیم. عادلانه است کسی که در روستا درس می خواند با کسی که در شمال تهران درس می خواد با هم رقابت کنند؟ من در روستا درس خوانده ام ولی اجازه رشد داشته ام و الان رئیس جمهور هستم. در زمان شاه هنرستان درس خواندم، برای خدمت به سیستان و بلوچستان رفتم؛ وقتی برگشتم یک دیپلم دیگر گرفتم؛ امتحان دادم و دانشگاه قبول شدم، اگر الان این قانون [تاثیر معدل در کنکور] بود من هیچ وقت در آن رشته و دانشگاه نمی توانستم تحصیل کنم.

 

بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود

 

وی ادامه داد: باید بازنگری اساسی در کنکور بر اساس عدالت انجام شود. عدالت است دارا و ندار با هم رقابت کنند؟ باید معیاری بگذاریم که رقابت عادلانه شود. باید امکانات برای رقابت عادلانه باشد. باید کاری کنیم رقابت در شرایط برابر از نظر معلم، محیط و امکانات وجود داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا