سیاسی

پزشکیان حمایت از محور مقاومت را به خوبی در سازمان ملل نشان داد – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

رضا طوسی کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: وضعیت کشورمان در حال تغییر است و چندین دهه تلاش کرده است از خود در برابر تهاجم‌های نظم مستقر بین‌المللی دفاع کند و به همین دلیل از ابزار ضد نظم استفاده کرده است و فضای بین‌المللی نیز رو به تغییر است و افقی پدیدار شده است تا نظم مستقر تغییراتی داشته باشد.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی قرار گرفته است که تلاش می‌کند نظم مستقر جهانی را اصلاح و بازسازی کند و به آن بپیوندد و چالشی وجود دارد چرا که زبان زور و تهدید ادراک ما را شکل داده از طرفی ما از ابزارهای ضد نظم استفاده کرده‌ایم.

این کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: حالا در لحظه‌ای هستیم که این روزنه گشوده شده و کشور تلاش دارد از این فرصت در ایجاد نظم جدید ارد شود و حالا می‌بینیم بازیگران دیگر منطقه علیه این نظم اقدام می‌کنند و صحبت‌های رئیس جمهور به نوعی بازتاب این چالش در داخل و منطقه است.

طوسی ادامه داد: چالش تبدیل نظم مستقر در جهان است و همینطور حرکت از آن ادراکی که نسبت به زور و تهدید مستقر بین الملل وجود داشته همچنین اتکا به ابزارهای ضد نظم برای دفاع هم اکنون وجود دارد و رئیس جمهور بازتاب چنین چالشی بود. تلاش‌های او برای حل چنین چالشی مشهود بود.

وی گفت: رژیم اسرائیل اقدام‌هایی انجام می‌دهد که علیه نظم است و ملیات پنهان و ابزارهایی را به کار می‌گیرد که در حوزه‌هایی غیرنظامی رای اقدام‌های امنیتی و نظامی خود به کار می‌گیرد. ایران در وضعیت قرار دارد که با روشنی و وفاق در سطح منطقه و کمک برای ایجاد طرحواره جدید منطقه‌ای و جهانی در حال اقدام است. رژیم صهیونیستی می‌خواهد این ظم در حال شکل‌گیری را به چالش بکشد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سخنان رئیس جمهور نشان می‌داد ما همان هویتی هستیم که رنج‌های بسیاری بر ما تحمیل شده است. از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و انعکاس مواضع ایران برای همراهی سایر کشورهای مستقر در منطقه همینطور بنیادهای آشتی ناپذیر رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید. به نظرم صحبت‌های رئیس جمهور با ادبیات جامعه جهانی در رابطه با رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم بی‌پناه غزه و لبنان دقیق و کامل بود.

طوسی به تحولات جامعه جهانی و غییرات پیش روی قدرت‌های جهان اشاره کرد و گفت: پس از کرونا بحران اوکراین و غزه به نفع قدرت‌های فرامطقه‌ای نیز نمی‌باشد زبان رئیس جمهور ما نیز در جایگاه و موقعیت دیپلماتیک بود. حمایت از محور مقاومت را به خوبی بازتاب داد. برخی از انعکاس‌ها در میان چهره‌های سیاسی قابل درک است و چالش آقای رئیس جمهور این است که بین نگرانی‌ها و افق جدید تعادلی برقرار کند.

وی بیان کرد: یکی از نشانه‌های تاثیرگذاری صحبت‌های رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحدین بود که رئیس رژیم صهیونیستی مجبور به واکنش شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا