استان ها

پروژه هایی که یک «یاعلی» می خواهند/ بازشدن قفل زباله‌سوزها – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پروژه‌های نیمه کاره زیادی با همت دولت سیزدهم و تلاش‌های جهادی و شبانه روزی شهید جمهور به بهره برداری رسید و هر روز چند پروژه ناتمام و میراث ناخوانده دولت‌های قبل در استان بهره برداری شده است.

تازه داشت تلاش‌های شبانه روزی و سه ساله دولت و شهید جمهور در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران به بار می‌نشست که دست تقدیر گلی، از باغستان ایران زمین چید و دل‌های یک ملت را داغدار خود کرده است.

بیش از پنج هزار پروژه نیمه کاره در استان مازندران در ابتدای کار دولت سیزدهم وجود داشت که با همت جهادی دولت سیزدهم بخش‌های عمده‌ای از این پروژه‌ها به سرانجام رسید و تعیین تکلیف شد.

نیروگاه زباله سوز نوشهر و ساری از جمله پروژه‌های ناتمام و نیمه کاره و ارثیه به جا مانده از دولت‌های قبل به شمار می‌رود که یکی از آنان در دولت قبل ناقص افتتاح شده بود و دیگری نیز نیمه کاره بوده است.

طی سه سال گذشته بسیاری از نقایص نیروگاه زباله سوز نوشهر با همت دولت رفع شد و شمارش معکوس نیروگاه زباله سوز ساری نیز آغاز شده است.

پروژه هایی که یک «یاعلی» می خواهند/ بازشدن قفل زباله‌سوزها

یوسف نوری استاندار مازندران در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مهلت برای تکمیل پروژه نیروگاه زباله سوز ساری تعیین شده است، افزود: این پروژه نهایتاً تا دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وی بر لزوم تسریع در تکمیل این پروژه تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه زباله‌های زیادی با صرف هزینه‌های فراوان از ساری به دیگر مناطق منتقل می‌شود و لازم است برای نسبت به رفع موانع فراروی افتتاح این پروژه اقدام شود.

نوری در عین حال به نیروگاه زباله سوز نوشهر اشاره کرد و با بیان اینکه زباله سوز نوشهر ظرفیت سوزاندن روزانه ۱۸۳ تن زباله را داراست، گفت: این مرکز روزانه این میزان زباله را از شهرستان‌های نوشهر چالوس و حومه پذیرش دارد.

وی نفوذ شیرابه را از جمله مسائل بیان و اضافه کرد: برای رفع این مشکل تأمین اعتبار شده است و برابر زمانبندی تا تیر ماه تصفیه خانه احداث می‌شود.

نوری مساله دوم را دود ناشی از سوختن زباله بیان کرد و گفت: همچنین برای رفع مشکل نیاز است از فیلترهای مخصوص استفاده شود و فیلترهای ظرفیت‌ها را دارند این بوی نامطبوع را از بین برند.

استاندار مازندران اضافه کرد: همچنین برای زباله‌های دپو شده نیز باید از روشی استفاده کرد تا مشکل فراروی و موجود حل شود.

نوری در عین حال تفکیک زباله از مبدا را راهکار اساسی برای حل مشکل پسماند در منطقه ذکر کرد.

اهالی ۱۲ روستا چشم انتظار ساخت یک پل

جاده کوهستانی و صعب العبور منتهی به ۱۲ روستای بخش مرزن آباد چالوس واقع در کوهستان نیز زخم خورده پروژه‌های ناتمام و نیمه کاره‌ای است که با تلاش‌های دولت کنونی در دست اقدام است.

سال‌های سال اهالی روستاهای بالادست شهرستان چالوس از نداشتن جاده ارتباطی مناسب و پل دسترسی گلایه داشتند و برای تردد مجبور به رودخانه نوردی بودند و طی حوادث مختلف، بارها و بارها تمام دارایی‌های خود را از دست داده بودند.

پل واسپول گلوگاه تردد و دسترسی روستاهای ۱۲ گانه بخش کوهستان شهرستان چالوس به شمار می‌رود که سازه موقت آن نیز در بارندگی ماه جاری نیز تخریب شد و رنج اهالی برای تردد از این محور مضاعف شده است.

به گفته اهالی و روستاییان، سال‌های سال ساخت پل دسترسی مناسب مطالبه و دغدغه مردم به شمار می‌رود و سرانجام دولت سیزدهم نسبت به ساخت پل اقدام کرد و این پروژه هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

پروژه هایی که یک «یاعلی» می خواهند/ بازشدن قفل زباله‌سوزها

محمد شریفی فرماندار چالوس نیز با اظهار اینکه پروژه پل واسپول در دست اقدام است، افزود: با همت و تلاش دولت این پروژه به فرجام و مرحله افتتاح خواهد رسید.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر ساخت پل دسترسی مناسب در روستاهای ۱۲ گانه بالادست مرزن آباد در کوهستان را دغدغه دیرینه مردم منطقه بیان کرد و گفت: این پروژه با همت دولت به نتیجه رسیده است.

در حوزه گردشگری مازندران پروژه زخم خورده و ناتمام زیادی وجود دارد که تکمیل آن یک یاعلی می‌خواهد تا با رفع موانع فراروی، تلاش‌های دولت به بار نشیند.

قفل بزرگترین پروژه گردشگری باز شد

بزرگترین پروژه گردشگری و اقامتی با زیربنای ۱۱۰ هزار مترمربع و در ۳۲ طبقه با ۵۱۵ اتاق در ساحل مازندران در نوشهر در دست ساخت است. پروژه‌ای که قرار بود سه ساله احداث شود اما با سنگ اندازی های صورت گرفته در دولت‌های قبل تاکنون به درازا کشید و قفل این ابر پروژه با همت دولت باز شده است.

پروژه هایی که یک «یاعلی» می خواهند/ بازشدن قفل زباله‌سوزها

حسین متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نوشهر با بیان اینکه ظرفیت اقامتگاهی شهرستان هزار و۲۰۰ تخت است، افزود: با تکمیل این پروژه هتلینگ بین المللی هزار تخت بر ظرفیت اقامتی در شهرستان افزوده می‌شود.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه برای این پروژه تاکنون ۱۳۰ میلیون یورو هزینه صرفه شده است، گفت: بزودی این پروژه گردشگری و ساحلی در شهرستان افتتاح می‌شود.

در مرکز استان مازندران نیز با همت دولت سیزدهم و در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ پروژه نیمه کاره به نتیجه رسید و پل دسترسی روستای اورست که قدمگاه مقام معظم رهبری به شمار می‌رود، پس از ۲۸ سال با تلاش جهادی دولت به پایان رسیده است.

همچنین در سفر اخیر شهید جمهور به مازندران در راستای دومین سفر استانی هیأت دولت، ۳۹۵ کارخانه تولید راکد، نیمه کاره و ورشکسته به چرخه دولت برگشتند و کام کارگران و مردم استان را شیرین کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا