پرونده ترور سردار سلیمانی باید از ابعاد مختلف بررسی شود

مسجدی در جمع خبرنگاران:

پرونده ترور سردار سلیمانی باید از ابعاد مختلف بررسی شود

پرونده ترور سردار سلیمانی باید از ابعاد مختلف بررسی شود

سفیر سابق ایران در عراق گفت: اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی یک جنایت بزرگ بود که در تاریخ ثبت شده است و این پرونده باید از ابعاد مختلف بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مسجدی سفیر سابق ایران در عراق در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سردار سلیمانی برای کمک به نیروهای حشدالشعبی و برای مقابله با داعش به صورت مستمر به عراق رفت و آمد داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است، ادامه داد: نقش شهید سلیمانی در حمایت از نیروهای مسلح عراقی در دفاع و مواجهه با داعش برجسته بود. سردار سلیمانی نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است

سفیر سابق ایران در عراق با بیان اینکه تمامی سفرهای شهید سلیمانی به عراق به صورت رسمی انجام می شد، گفت: قرار بود شهید سلیمانی ۱۳ دی ماه از دمشق به بغداد بیایند و پس از استراحت، صبح روز بعد با عادل عبدالمهدی نخست وزیر وقت عراق ملاقاتی داشته باشند، لذا سفر ایشان بنا به درخواست عراقی ها و دعوت آنها انجام شده بود.

وی با بیان اینکه اقدام آمریکایی‌ها در ترور سردار قاسم سلیمانی یک جنایت بزرگ بود که در تاریخ ثبت شده است، تاکید کرد: این پرونده باید از ابعاد مختلف از جمله ابعاد حقوقی و سیاسی مورد پیگیری قرار گیرد.

مسجدی در ارتباط با برخی اخبار منتشر شده در مورد نقش الکاظمی نخست وزیر پیشین عراق در پرونده ترور سردار قاسم سلیمانی و نقش وی در این ترور، گفت: نکته‌ای که به آن می‌توانم اشاره کنم این است که حتماً آمریکایی‌ها منابعی در سوریه، لبنان و عراق داشته‌اند که توانسته‌اند که این ترور را برنامه ریزی کنند و انجام دهند.

وی ادامه داد: مطالبی که در ارتباط با این موضوع مطرح می‌شود، باید در دادگاه صالحه با اسناد و مدارک بررسی شود و لذا ما نمی‌توانیم نه کسی را متهم کنیم یا تبرئه کنیم. این موارد نیازمند بررسی قضایی است و باید با اسناد و مدارک بررسی شود که چه کسانی در این قضیه مقصر بوده‌اند و به آمریکایی‌ها در این زمینه کمک کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا