استان ها

پرورش گاومیش در میانکاله نیازمند سرمایه‌گذار است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمدرضا سید علیان عصر چهارشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۴ و نیم میلیون بهره‌بردار وجود دارد، اظهار داشت: تقریباً ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی در بخش تولیدات با ۸۳۰ میلیون تن ظرفیت بخش کشاورزی در این استان شکل گرفته است.

وی افزود: استان مازندران با توجه به شرایط موجود در بخش تولید مرکبات و برنج و صنعت طیور بسیار خوب عمل کرد و در حوزه طیور پُر اشتغال‌ترین بخش کشور شد که باعث شکنندگی یا افتخار تولید در کشور خواهد بود.

سیدعلیان با بیان اینکه از ۱۳ اقلیم دنیا ۱۱ اقلیم را در مازندران داریم، گفت: آن چیزی که در صنعت طیور مازندران به ظاهر با چشم می‌آید با ۳۰ درصد جوجه‌ریزی و ۱۲ درصد رشد در کشور است که از ظرفیت‌های مهم این خطه سرسبز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت بومی کشور در مازندران بیش از پیش حائز اهمیت است و با پایداری تولید در بخش کشاورزی با توجه به شرایط کشور با ۲۵۰ میلی متر بارندگی اگر چه مازندران را با هلند مقایسه می‌کنند اما امروز پُر مخاطره‌ترین استان‌ها است که تبدیل اراضی کشاورزی و تغییر کاربری در این منطقه می‌بینیم که با جلوگیری آن می‌شود به تولید کمک بیشتری کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های شمالی کشور نسبت به دیگر استان‌ها ظرفیت بیشتری دارند که ظرفیت بومی آن بسیار مورد توجه خواهد بود بنابراین درصد تشکیل سند توسعه‌ای در این استان خواهیم بود تا بزودی کار جدیدی را شروع کنیم مانند کشت گیاهان مقام به شوری در کنار دریا بعد از کشت برنج.

سیدعلیان تصریح کرد: بهره‌وری و بهبود بهره‌وری یکی از رویکردهای جدید ما در وزارت خانه است که انتظار داریم در مازندران که قطب این تحولات بود، پیش قدم باشد زیرا استان مازندران را به قطب گردشگری می‌شناسند اما این استان ظرفیت‌های بالاتری مانند تولید مرغ بومی دارد و در دو سویه مرغ تخم گذار و مرغ گوشتی می‌توانند فعالیت عالی داشته باشند.

وی افزود: مرغ بومی می‌تواند ما را به لاین بومی خودمان در کشور برساند که در زیربخش دام و طیور ذخایر بومی را نباید دست کم گرفت.

سیدعلیان گفت: منطقه میانکاله با داشتن ظرفیت گاومیش می‌تواند تأثیرگذار باشد که نیاز به جذب سرمایه‌گذار دارد اما به آن توجه نشد و در بخش تولید گیاهان دارویی نیز می‌توانیم در استان مازندران به صورت ویژه دید با ورود بخش خصوصی.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا