اقتصادی

پروازهای اربعین از ۱۷ فرودگاه ایران به مقصد عراق انجام می‌شود – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مردادماه) در نشست خبری با اشاره به گزارش عملکرد شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص سفرهای اربعین، گفت: ۲۷ شرکت هواپیمایی برای ۲۷ فرودگاه تا کنون مجوز پرواز برای ایام اربعین گرفتند که و تا به امروز از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها پروازهای اربعین انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در ادامه تاکید کرد: از ۲۴ مردادماه تا ۹ شهریورماه برنامه‌ریزی‌های لازم برای پروازهای اربعین انجام شده و فرودگاه‌های ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش مهمی در این ایام دارند که زائران می‌توانند از نقاط به صورت زمینی وارد خاک کشور عراق شوند.

وی افزود: ۱۹ شرکت داخلی و خارجی پروازهای اربعین را انجام می‌دهند، ۱۷ شرکت هواپیمایی داخلی و ۲ شرکت خارجی العراقیه و فلای بغداد برای انجام پروازهای اربعین مجوز گرفتند.

به گفته نخجوانی؛ فرودگاه مشهد بیشترین حجم پروازهای داخلی و خارجی را به مقصد زیارتی دارد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: حدود ۵.۵ همت شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌های کشور بدهکار هستند که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ماهان‌ایر بیشترین میزان بدهی را دارند و اگر براساس قانون شرکت‌های هوایی بدهی‌های خود در اسرع وقت پرداخت کنند، هزینه دیر کرد بدهی به آنها بخشیده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا