پرسش امیرعبداللهیان از طالبان در مورد نسبت آن‌ها با حادثه مزارشریف / سرپرست وزارت خارجه طالبان: هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

نوشته های مشابه

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه از مقام ارشد طالبان در مورد نسبت آنها با حادثه تاریخی کنسولگری ایران در مزارشریف در سال ۱۳۷۷ پرسید.

 امیرعبداللهیان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در دیدار با مقام ارشد وزارت خارجه طالبان در مورد نقش طالبان و نسبت آنها با حادثه تلخ حمله سال ۱۳۷۷ به کنسولگری ایران در مزارشریف پرسش کرد.

وزیر امور خارجه ایران در حساب توئیتر خود نوشت که در اولین دیدار با ملا متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان از وی پرسیده است که آنها نسبت خود را با حادثه‌ تلخ سرکنسولگری ایران در مزار‌شریف مشخص کنند.

امیرعبداللهیان در ادامه جواب این مقام طالبان را نقل کرد و افزود: (وی) پاسخ داد که «هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد. آن اقدام ضدانسانی را محکوم‌ می کنیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیام خود یاد و‌ خاطره شهیدان دیپلمات محمدناصر ناصری، ناصر ریگی، نورالله نوروزی، مجید نوری‌نیارکی، حیدرعلی باقری، رشید پاریا‌فلاح، محمد‌علی قیاسی، کریم حیدریان و شهید‌ خبرنگار‌ ایرنا محمود صارمی گرامی داشت.

وی در پایان نوشت: ۱۷‌مرداد‌ ۱۳۷۷ طالبان به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف حمله کرد و جنایت آفرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا