سرلشکر سلامی: پرستاری کاری ارزشمند و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است فرمانده کل سپاه گفت: کار پرستاری کاری زینبی و ارزشمند، و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است که این همان وجه تمایز آن با سایر علوم است. به گزارش هشت صبح، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح […]

سرلشکر سلامی:

پرستاری کاری ارزشمند و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است

پرستاری کاری ارزشمند و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است

فرمانده کل سپاه گفت: کار پرستاری کاری زینبی و ارزشمند، و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است که این همان وجه تمایز آن با سایر علوم است.

به گزارش هشت صبح، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه صبح امروز (یکشنبه) در آئین گرامیداشت روز پرستار که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) برگزار شد، اظهار داشت: به معنای واقعی، کار پرستاری کاری زینبی و ارزشمند، و ترکیبی از علم، هنر، اخلاق و فضیلت است که این همان وجه تمایز آن با سایر علوم است؛ البته پرستاری شغل نیست، بلکه دقیقاً ذات آن فضیلت است.

سردار سلامی افزود: خیلی از مشاغل خوب هستند، ولی پرستاری شغلی است که از قلب شروع می‌شود؛ به عبارتی پرستار اپراتور نیست، بلکه بروز دادن تمام احساسات و عواطف انسانی و تجلی آن در رفتار فیزیکی است به نحوی که چنانچه این را از پرستاری جدا کنند، ادامه دادن فعالیت برای آن میسر نخواهد بود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: برای سنین پایین‌تر، پرستاران پدری یا مادری، و برای هم‌سن و سال‌های خود خواهری و برادری می‌کنند.

وی گفت: پرستاران هر روز با همان احساس مسئولیت اولین روز خدمت انجام وظیفه می‌کنند؛ لذا نوسازی تجهیزات پرستاری در سپاه موضوعی است که باید به آن توجه کرد و اهتمام جدی داشت؛ براین اساس باید تلاش کنیم که هرچه می‌توانیم تسهیلاتی ارائه دهیم تا پرستاری با شرایط بهتری صورت گیرد.

سردار سلامی اظهار داشت: پرستاری تنها شغلی است که فرد برای دیگری کار می‌کند؛ حتی در جنگ نیز این حد از محبت به دیگران وجود ندارد.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: پرستار در درمان دشمنان هم کم‌توجهی نمی‌کند و به عبارت دیگر، پرستاری همانند بارش رحمت است.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: در دوران فراگیری کرونا روزانه ۸۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیه‌الله (عج) پذیرش می‌شد، ولی با این حال، همه پرستاران ایستادند و افتخار دیگری آفریدند.

در ادامه این مراسم از «جایزه شهید قاسمی» ویژه پرستاران در سه محور «آموزش و پژوهش، درمان، و فرهنگ» که از سال‌های آینده ادامه می‌یابد، رونمایی شد. امسال بخش فرهنگ این جایزه نمود زیادی داشت.