استان ها

پرداخت زکات نیازمند تبلیغ، تشویق و فرهنگ‌سازی است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محسن کازرونی در همایش استانی زکات که با حضور علمای اهل سنت و تشیع هشت شهرستان استان خراسان رضوی برگزار شد، بیان کرد: اصل زکات از موارد قدر متیقن بشریت است و خصوصیات آن، تبلیغ و تشریح است.

وی افزود: روحی پشت پرده زکات نهفته است و اگر این گونه نگاه کنیم، دست ما برای تبلیغ نسبت به زکات بسیار باز است و سنی و شیعه ندارد.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه اشتراکات موجب وحدت می‌شود و اگر اشتراکاتی نباشد وحدت معنا ندارد، گفت: در جهان اسلام وحدت به واسطه اشتراکات به وجود می‌آید و اگر جهان اسلام وحدت داشت، اسرائیل این گونه در غزه عمل نمی‌کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکلات کشور ما با وحدت حل می‌شود و اختلاف نباید باشد، وحدت امنیت و فرهنگ و هزاران فایده دیگر دارد و زکات وحدت دینی و ادیانی و وحدت انسانی است.

آیت‌الله کازرونی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات به ایمان، تبلیغ و تبیین بر می‌گردد و اگر ما در جامعه این را با تبلیغ و تشویق زکات دهنده‌ها و بیان آثار پرداخت زکات جا بیندازیم و مردم بدانند هیچ مالی با زکات و صدقه کم و نقصان نمی‌پذیرد، زکات خود را پرداخت می‌کنند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه علما، ایمان را در افراد تقویت کنند، گفت: کسی که با زحمت مالی پیدا کرده باید بر ایمان و اعتقاد او برای پرداخت زکات کار کرد چرا که چسبندگی به مال شدید است که اگر به حد غبار بر دل بنشیند، فرد زکات و صدقه پرداخت نمی‌کند؛ در واقع پرداخت زکات ایمان می‌طلبد.

وی افزود: برای اینکه مردم زکات خود را پرداخت کنند، باید تبلیغ صورت گیرد و آثار پرداخت زکات بیان شود، کسانی که اهل پرداخت زکات هستند از آنها تقدیر شود؛ همچنین از متنفذین استان‌ها استفاده کنیم.

گفتنی است؛ همایش استانی زکات با حضور علمای اهل سنت و تشیع هشت شهرستان خراسان رضوی از جمله تربت جام، خواف، تایباد، نصرآباد، باخرز، صالح آباد، سرخس و فریمان برگزار شد و در پایان از ۱۶ مودی برتر زکات تقدیر شد؛ همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه توانمندسازی و اشتعال برپا شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا