اقتصادی

پایان شهریور آخرین مهلت خودروسازان برای اجرای استانداردهای اجباری – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس مصوبه یکصد و هفتادمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳، طبق پیشنهاد وزارت صمت مقرر شد؛ برای حمایت از واحدهای تولیدی، آماده سازی قطعه سازان، شکل دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمام محصولات، بعد از دریافت فهرست خودروسازان و تأیید معاونت حمل و نقل وزارت صمت برای آخرین بار مهلت اجرای استانداردهای اجباری برای خودروهای سواری تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ و برای خودروهای تجاری تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۳ تمدید شود.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرده، مصوبه مذکور قابل تمدید نیست و بعد از تاریخ‌های مذکور هیچ خودروسازی حق تولید خودرو بدون استانداردهای مربوط را ندارد.

در بند چهارم این مصوبه آمده است: در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و «عطف به بند (١) مصوبات یکصد و هفتاد و نهمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل ابلاغی به شماره ٣١۶٢٩۶۶مورخ ١۴٠٣ / ٠۴ / ٣١» در خصوص تعویق اجرای استاندارد خودروهای تجاری و سواری در جلسه طرح و پس از استماع گزارش مدیران واحدهای تولید خودرو، نمایندگان انجمن قطعه سازان، سازمان ملی استاندارد، معاونت حمل و نقل وزارت صمت و اعضای ستاد، تصمیمات ذیل اتخاذ گردید:

۱- بنابر پیشنهاد وزارت صمت و جهت آماده سازی قطعه سازان، شکل دهی زنجیره تأمین و اجرای استاندارد بر روی تمامی محصولات، بعد از دریافت لیست توسط خودروسازان (نام خودرو و لیست استانداردهای اجرا نشده) و تأیید معاونت حمل و نقل برای آخرین بار، برای خودروهای سواری تا ١۴٠۳/٠۶/۳١ و برای خودروهای تجاری تا ١۴٠۳/١٢/٢۹ زمان اختصاص یابد. مصوبه مذکور قابل تمدید نیست. بعد از تاریخ‌های مذکور هیچ خودروسازی حق تولید خودرو بدون استانداردهای مربوطه را ندارد.

۲- همچنین مقرر گردید مشکلات شرکت ایران خودرو دیزل توسط دبیرخانه ستاد تسهیل از طریق مکاتبه با شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورد پیگیری قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا