استان ها

پایان دو ماه عاشقی در حرم امام رئوف – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با آغاز ماه محرم مجالس روضه اهل بیت (ع) رونق خاصی می‌گیرد و مردم در شهرها و مناطق مختلف به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

پرچم مشکی عزا بر فراز گنبد حرم مطهر علی ابن موسی الرضا علیه السلام به اهتزاز در می‌آید و کتیبه‌های مشکی زینت‌بخش صحن و سرای این حرم مطهر می‌شود.

مراسم سخنرانی، نوحه‌خوانی و عزاداری در روزهای مختلف ماه‌های محرم و صفر در صحن‌ها و رواق‌های حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود؛ مراسمی که در روزهای پایانی ماه صفر و به ویژه در آخرین روز این ماه همزمان با شهادت ولی نعمت ایرانی‌ها سلطان سریر ارتضا، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به اوج شکوه خود می‌رسد و مشهدالرضا در سوگ غریب طوس سراسر غم و اندوه می‌شود.

از صبح امروز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه همزمان با ۳۰ صفر، حرم مطهر رضوی و خیابان‌های منتهی به آن مملو از حضور زائران و مجاوران سیاهپوشی بود که در قالب دسته‌های سینه زنی و زنجیرزنی در سوگ امام رئوف عزاداری و سوگواری کردند.

ویژه برنامه‌های این روز با حرکت زنان محله نوغان، اجتماع عزاداران رضوی، چهارپایه خوانی و …ادامه یافت.

همزمان با شام شهادت امام رضا (ع) نیز مراسم شام غریبان این حضرت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با آداب و آئین‌های خاصی با حضور خادمان رضوی از تقاطع نواب و شارستان به سمت صحن انقلاب حرم مطهر رضوی آغاز شد.

با پایان آئین شام غریبان امام رضا (ع) دو ماه عزاداری عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در ماه‌های محرم و صفر به پایان رسید.

حرف دل زائران و مجاوران رضوی در شام غریبان امام رضا (ع) و شب اول ماه ربیع‌الاول این بود:

پس از دو ماه چه اجری‌ست بهتر از اینکه
در آستان رضاییم میهمان امشب….

چه سفره‌ای شود آن سفره‌ای که جمع شود
به دست بخشش آقای مهربان امشب….

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا