فارس: رهبر کاتولیک‌های جهان از سوم تا ششم نوامبر به بحرین سفر خواهد کرد. «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در اولین سفر یک پاپ به پادشاهی بحرین از ۳ تا ۶ نوامبر به این کشور سفر خواهد کرد تا در مجمع گفت‌وگوی شرق و غرب شرکت کند. طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، «متیو برونی» […]

فارس: رهبر کاتولیک‌های جهان از سوم تا ششم نوامبر به بحرین سفر خواهد کرد.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در اولین سفر یک پاپ به پادشاهی بحرین از ۳ تا ۶ نوامبر به این کشور سفر خواهد کرد تا در مجمع گفت‌وگوی شرق و غرب شرکت کند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «العربیه»، «متیو برونی» مدیر مطبوعات واتیکان امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به دعوت مقامات مدنی و مذهبی، پاپ فرانسیس از سوم تا ششم نوامبر به بحرین سفر خواهد کرد».

پیش از این، «مختار تلئوبردی» وزیر امور خارجه قزاقستان در سفر رسمی به واتیکان با پاپ فرانسیس دیدار و دستور کار هفتمین کنگره رهبران ادیان جهانی را که سپتامبر امسال در پایتخت این کشور برگزار می‌شود، بررسی کرده بودند.

پاپ فرانسیس از تحولات سیاسی و اقتصادی در قزاقستان که در چارچوب ساخت یک «قزاقستان جدید» که توسط «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور راه اندازی شده و همچنین برگزاری همه‌پرسی عمومی برای اصلاح قانون اساسی، استقبال کرده بود.

پیش از این و طبق برنامه از پیش اعلام شده، روز پنجم مارس دو سال گذشته پاپ در چارچوب سفری چهارروزه وارد عراق شده و با مقامات و مردم این کشور دیدار داشت.