پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی مجلس

شریعتی مطرح کرد؛

پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی مجلس

پاسخگویی وزیر نیرو به سوالات نمایندگان در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در نشست امروز این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان خبر داد.

مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: دستور اول جلسه امروز کمیسیون انرژی تعیین تکلیف دو ماده باقی مانده از طرح جامع حمایت از توسعه فناوری هسته‌ای به منظور تولید برق بود. برای اولین بار این طرح در کمیسیون انرژی مجلس یازدهم کلید خورد. خوشبختانه در نشست امروز کمیسیون این طرح نهایی شد.

وی بیان کرد: ماده ۳ این طرح عیناً به تصویب رسید. بر اساس این ماده مقرر شد که وزارت نیرو برق تولیدی هسته‌ای را به عنوان برق تجدید پذیر به قیمت متوسط تجدید پذیر در سال خریداری کرده و عملاً حمایت خوبی را از نیروگاه هسته‌ای به عمل بیاورد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماده ۱۵ این طرح نیز حذف شد. بر اساس این ماده از طریق منابع ماده ۳ قانون مانع زدایی از صنعت برق بخشی برای تحقیق و توسعه در انرژی هسته‌ای اختصاص پیدا می‌کرد، اما چون در خود ماده ۳ قانون مانع زدایی از صنعت برق این ظرفیت پیش بینی شده بود ماده ۱۵ این طرح حذف شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این طرح در کمیسیون تکمیل شد و جهت بررسی به صحن علنی مجلس ارجاع خواهد شد. پس از تصویب نهایی در صحن و تأیید نهایی شورای نگهبان ما قانونی را برای توسعه صنعت برق هسته‌ای خواهیم داشت.

شریعتی اظهار داشت: دستور دوم کمیسیون نیز سوالات تعدادی از نمایندگان از وزیر نیرو بود. حدود ۱۰ نفر از نمایندگان سوالات خود را مطرح کردند. فقط سوال آصفری نماینده اراک به صحن علنی ارجاع شد. در خصوص مابقی سوالات بنا شد یا تقاضای نمایندگان حل و فصل شود و برخی از نمایندگان نیز قانع شدند. محور سوالات شامل تکمیل نیروگاه‌ها، آلودگی حاصل از سوخت‌های نامرغوب و تکمیل طرح‌ها در حوزه صنعت بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا