پارلمان اروپا با اقدام علیه سپاه عملاً مقابل مردم ایران ایستاد

Print Friendly, PDF & Email

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

پارلمان اروپا با اقدام علیه سپاه عملاً مقابل مردم ایران ایستاد

پارلمان اروپا با اقدام علیه سپاه عملاً مقابل مردم ایران ایستاد

آبادان- نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: پارلمان اروپا با اقدام نسنجیده خود علیه سپاه، عملاً مقابل مردم ایران اسلامی ایستادند.

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی را تأسف‌بار دانست و اظهار کرد: با وجود اینکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد «اروپا باغ و جهان خارج از آن جنگل است» اما کشورهای اروپایی چگونه با مردمی‌ترین تشکیلات که داعش را نابود کرده چنین رفتاری می‌کنند؟

وی افزود: کشورهای اروپایی ظاهراً چشمان خود را به روی واقعیت‌های انسانی و حقوق بشر بسته‌اند و فراموش کردند اگر سپاه نبود، امروز شاهد انجام عملیات تروریستی و غیر انسانی داعش در این کشورها بودیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس تصریح کرد: از کشورهایی که با تحریم دارویی ایران در ظاهر همچنان شعار آزادی بیان و دموکراسی سر می‌دهند می‌توان واقعیت تفکر آنها را بررسی کرد.

مولوی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها حتی به کوچک‌ترین آداب دیپلماسی آشنایی ندارند، بیان کرد: ایران همواره نشان داده که اهل تعامل و ارتباطات بین‌المللی بر پایه حفظ منافع ملی است ولی اروپایی‌ها همیشه به دنبال بهانه‌جویی و فرار از واقعیت‌های جهان هستند.

وی، تاریخ را بزرگ‌ترین درس برای مردم جهان عنوان کرد و افزود: کشورهای اروپایی در طول تاریخ چه رفتاری نسبت به کشور ایران داشته‌اند؟ امروز سپاه را بهانه کردند و فردا بخش دیگر را بهانه می‌کنند که در واقع هدف آنها مقابله با مردم است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس توضیح داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از مردمی‌ترین نهادهای ایران است و تشکیل دهنده بدنه آن مردم هستند؛ بنابراین چه توجیهی دارد که پارلمان اروپا با مردم مقابله کند؟

مولوی اظهار کرد: کشورهای اروپایی اکنون به دنبال واکنش عجولانه از سوی کشور ما هستند ولی جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده با عقلانیت، درایت و رویکردی منطقی پاسخ دشمنان این کشور متمدن را می‌دهد.

وی عنوان کرد: به کشورهای اروپایی توصیه می‌کنیم استقلال خود را حفظ کنند و دنباله رو سیاست‌های اشتباه و ضد مردمی آمریکا نروند که نتیجه‌ای جز بی آبرویی و بی اعتمادی جهانی برای آنها در پی نخواهد داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: کشورهای غربی که همواره عنوان می‌کنند نباید در امور کشورهای دیگر دخالت کرد، باید ابتدا این موضوع را از خودشان آغاز کنند زیرا اقدام پارلمان اروپا با اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد مبنی بر اصل مداخله نکردن در امور داخلی کشورها کاملاً مغایرت دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا