ورزشی

پادشاه MVP شد/ ترکیب آل‌استار بسکتبال المپیک

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

اسطوره بی تکرار بسکتبال آمریکا، عنوان MVP مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال آمریکا با در اختیار داشتن اسطوره‌هایی چون لبران جیمز، استفن کری و کوین دورنت در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یکی از رویایی‌ترین المپیک‌های خود را با کسب مدال طلا به پایان رساند که در انتهای این رقابت‌ها، لبران جیمز به عنوان MVP این مسابقات انتخاب شد.

اسطوره ۳۹ ساله بسکتبال آمریکا و جهان، سومین مدال طلای خود ر تاریخ بازی.های بسکتبال المپیک را کسب کرد و با اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)، عنوان ارزشمندترین بازیکن المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم به دست آورد. او یک مدال برنز المپیک را هم در کارنامه دارد.

پادشاه MVP شد/ ترکیب آل‌استار بسکتبال المپیک

جیمز در فینال بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، با کسب ۱۴ امتیاز، ۶ ریباند، ۱۰ پاس منجر به گل و ۲ توپ ربایی، موفق به ثبت دبل‌دبل شد و نقش پررنگی در پیروزی ۹۸ – ۸۷ آمریکا مقابل فرانسه میزبان داشت. اسطوره کهنه‌کار آمریکا میانگین ۱۴.۲ امتیاز، ۶.۸ ریباند و ۸.۵ پاس منجر به گل در هر بازی را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به ثبت رساند.

پادشاه MVP شد/ ترکیب آل‌استار بسکتبال المپیک

فدراسیون جهانی بسکتبال نیز ترکیب تیم منتخب یا همان تیم آل‌استار المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم با حضور فوق ستاره‌هایی چون لبران جیمز (آمریکا)، استفن کری (آمریکا)، نیکولا یوکیچ (صربستان)، ویکتور ومبانیاما (فرانسه) و دنیس شرودر (آلمان) معرفی کرد.

دلیل اصلی انتخاب لبران جیمز به عنوان MVP و حضور ایتفن کری در تیم منتخب این رقابت‌ها، درخشش این دو فوق ستاره در دو بازی نیمه‌نهایی و فینال بود. استفن کری و لبران جیمز بدون شک اصلی‌ترین و پررنگ‌ترین نقش در صعود آمریکا به فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس و کسب هفدهمین مدال طلای آمریکا در تاریخ المپیک را داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا