اقتصادی

٩٠ درصد واحد های صنعتی کشور مشمول مدیریت مصرف برق نمی شوند – هشت صبح

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر با بیان اینکه سال گذشته مصرف برق در بخش صنعت کشور ۶ درصد نسبت به سال ١۴٠١ افزایش یافت که این شاخص برای صنایع بزرگ ١۴ درصد بود.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دوره اوج تابستان بیش از٩٠ درصد از مشترکان صنعتی که کارگاه‌های صنعتی و واحدهای صنفی – صنعتی را تشکیل می‌دهند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نخواهند شد و در شهرک‌های صنعتی هم ۶ روز در هفته بدون محدودیت تولید می‌کنند و دوره اجرا به جابه‌جایی با یک روز تعطیل و یا جمعه در هفته کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر همچنین گفت: برای صنایع بزرگ هم برنامه‌ریزی بر اساس زنجیره تولید با هماهنگی همکاران وزارت صمت به گونه‌ای تنظیم شده که در ساعات اوج، مصرف حداقلی را خواهند داشت و مصرف شأن را به ساعات کم باری منتقل می‌کنند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در صددیم تا انرژی تحویلی به صنایع تا ١٠ درصد افزایش دهیم.

رجبی مشهدی در عین حال به تفاهم نامه منعقد شده میان وزارتخانه‌های صمت و نیرو اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه و همچنین ماده ۴ قانون مانع زدایی صنعت برق، صنایع انرژی بر کشور مکلف به احداث ١٠ هزار مگاوات نیروگاه شدند که در قانون به آنها تکلیف شده است.

وی یادآور شد: پس از انعقاد این تفاهم نامه، تاکنون حدود ١۴٠٠ مگاوات نیروگاه صنایع وارد مدار شده که بخشی از مصرف صنایع را تأمین خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا