اقتصادی

ویزای تحصیلی کدام کشور راحت است؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

مهاجرت تحصیلی یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت است. در این میان، برخی از کشورها نسبت‌به سایرین شرایط مهاجرت آسان‌تری دارند. یکی از این کشورها، کشور فرانسه است. امکان اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای مقاطع مختلف و رشته‌های متفاوت وجود دارد. در این مطلب، قصد داریم راجع‌به تحصیل در دانشگاه فرانسه بیشتر صحبت کنیم تا با روند تحصیل در این کشور و اخذ ویزا بهتر آشنا شوید. اگر شما هم قصد دارید در یک دانشگاه معتبر در فرانسه تحصیل کنید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1716921026_665622c2a2b47.jpg

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در فرانسه چگونه است؟

اخذ ویزای تحصیلی یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت آسان به فرانسه است. خوشبختانه، این کشور مشکل خاصی با پذیرش دانشجویان ایرانی ندارد. برای پذیرش تحصیلی باید نامه پذیرش از دانشگاه فرانسه را ارائه دهید و سپس برای اخذ ویزا اقدام کنید. ارائه نامه تمکن مالی، برخورداری از شرایط سنی، ارائه گواهی‌ها و مدارک تحصیلی مربوطه، رزومه علمی معتبر، ارائه مدارک مربوط به زبان، عدم سوءسابقه و… ازجمله شرایطی است که برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید آن‌ها را داشته باشید.

مروری بر انواع ویزای تحصیلی و مدت اعتبار آن‌ها

باتوجه‌به مدت اقامت فرد در کشور فرانسه، شرایط ویزای تحصیلی وی متفاوت خواهد بود. اگر مطالعات و تحقیق‌های شما تقریبا سه ماه طول بکشد، ویزای شنگن دانشجویی یا اقامت کوتاه‌مدت برای شما صادر می‌شود. این نوع ویزا قابلیت تمدید ندارد. درصورتی‌که، برای کنکور پزشکی یا امتحان ورودی به کشور فرانسه سفر کرده‌اید، نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود. درصورت قبولی در امتحانات مربوطه، به شما اجازه اقامت یک‌ساله را خواهند داد، این مدل ویزا قابل تمدید است. ویزای بعدی تحت‌عنوان ویزای دانشجویی موقت شناخته می‌شود. با اخذ این نوع ویزای تحصیلی فرانسه شما می‌توانید برای مدت شش ماه در فرانسه بمانید و تحصیل کنید. با اخذ ویزای دانشجویی شش‌ماهه دیگر نیاز به مجوز اقامت ندارید. درصورتی‌که، قصد دارید برای مدت‌زمان بیشتر از شش ماه در فرانسه بمانید، باید ویزایی تحت‌عنوان ویزای اقامت طولانی‌مدت VLT-TS را اخذ کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی باید به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱.در قدم اول باید از موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر خود، نامه پذیرش رسمی دریافت کنید.

۲.برخی از دانشگاه‌ها از دانشجو می‌خواهند تا مبلغی را تحت‌عنوان وثیقه بانکی پرداخت کنند.

۳.شما برای تحصیل در فرانسه نیاز به بیمه درمانی هم خواهید داشت. بیمه درمانی در طول تحصیل شما، تمامی هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی دانشجویان را پوشش می‌دهد.

۴.شرط دیگر برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه، این است که نامه تمکن مالی را ارائه دهید. این نامه مربوط به اثبات تمکن مالی شما برای پرداخت هزینه‌ها و تحصیل در کشور فرانسه است. اسناد حاکی از درآمد، مدارک بانکی و… می‌توانند به‌عنوان نامه تمکن مالی مناسب باشند.

۵.بعد از مرحله پذیرش در دانشگاه شما باید از کنسولگری فرانسه در کشور مبدا در خواست ویزای تحصیلی بدهید. ارائه مدارک مربوطه و انجام مصاحبه، ازجمله شروط ضروری برای این مرحله هستند.

۶.در برخی مواقع، باید مدارک تحصیلی و سایر اسناد خود را به زبان فرانسوی ترجمه کنید.

میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین موارد برای اخذ ویزای دانشجویی فرانسه، میزان تمکن مالی است. دانشجویان متقاضی باید با ارائه مدارک مختلف تمکن مالی خود را برای تحصیل در کشور فرانسه اثبات کنند. میزان تمکن مالی جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه برای یک ماه حدودا ۶۱۵ یورو یا ۸۲۰ دلار آمریکا است. با ارائه صورت‌حساب بانکی، اطلاعیه وام، نامه ضامن و… می‌توانید تمکن مالی خود را به‌اثبات رسانید. گواهی بیمه درمانی هم باید حداقل ۴۰۱۵۰ دلار آمریکا یا همان ۳۰۰۰۰ یورو را پوشش دهد.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1716921046_665622d665dd1.jpg

مدت‌زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی

باتوجه‌به نوع ویزایی که درخواست داده‌اید، مدت‌زمان پروسه دریافت ویزا هم متفاوت خواهد بود. اگر تمایل به دریافت ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت دارید، میزان زمان لازم برای بررسی پرونده شما طولانی نخواهد شد. مدت‌زمان اخذ ویزا در این شرایط گاهی کمتر از یک هفته است. درصورتی‌که، قصد اخذ ویزای بلندمدت تحصیلی را دارید، ممکن است روند دریافت ویزا و بررسی پرونده شما بین یک تا سه ماه زمان ببرد. برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه حتما مدت‌زمان پروسه دریافت را در نظر بگیرید؛ زیرا ممکن است این مدت‌زمان به‌دلیل حجم بالای متقاضی بیشتر از حد معمول طول بکشد.

آیا اخذ ویزای تحصیلی از کشور فرانسه آسان است؟

باتوجه‌به اینکه دانشگاه‌های معتبری در این کشور وجود دارند، متقاضیان زیادی هرساله خواهان دریافت ویزای تحصیلی از کشور فرانسه هستند. به‌طورکلی، روند اخذ ویزای فرانسه خیلی پیچیده نیست و می‌توان آن را در بازه زمانی معقول اخذ کرد؛ اما باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشید. داشتن رزومه علمی قوی، ارائه تمکن مالی بالا، داشتن مقالات معتبر و سطح زبان خوب، می‌توانند شانس دریافت ویزای شما را افزایش دهند. به‌طورکلی، نرخ ریجکتی ویزا در کشور فرانسه بسیار کم است؛ اما باید شرایط لازم برای اخذ ویزا را داشته باشید تا درخواست شما با احتمال بالاتری قبول شود.

https://file.tesmino.ir/images/2024/05/images_1716921067_665622ebcf628.jpg

اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با راهکاری آسان

کشور فرانسه یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی به‌حساب می‌آید. در این مطلب، به تفصیل راجع‌به روند اخذ ویزا در این کشور صحبت کردیم. اگر تمایل به اخذ ویزای تحصیلی دارید می‌توانید به موسسه سیم آخر مراجعه کنید. در این موسسه شما امکان استفاده از مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه سیم آخر را خواهید داشت؛ علاوه‌بر این، موسسه سیم آخر خدمات متنوعی چون مکاتبه با اساتید، تایید و تکمیل مدارک، اخذ وقت سفارت، پذیرش دانشگاه، اخذ ویزای دانشجویی و ویزای همراه، رزرو محل سکونت وخوابگاه و… را هم به متقاضیان ارائه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا