تیتر یک

وعده زاکانی: اقلام را درب منزل تحویل مردم خواهیم داد / دغدغه مسکن را هم برطرف می کنم

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با حضور علیرضا زاکانی برگزار شد.

 

به گزارش «انتخاب»؛ زاکانی با اشاره به تدوین برنامه‌های ۵ ساله در کشور، اظهار داشت: بنده چهار دوره نماینده مجلس بودم. در یک دوره از اواسط به شهرداری رفتم. با سه برنامه از نزدیک مواجه بودم. در مجلس هفتم دیدیم برنامه‌ای را که در مجلس ششم تصویب شده بود، ایراداتی داشت.

 

وی ادامه داد: دولت روحانی برنامه ششم را به مجلس نیاوردند. بند الف ماده ۳ شرایط را به سمتی می‌برد که دلاری کردن نرخ انرژی را ایجاد می‌کرد و یک عمل بدون بی‌هوشی اقتصاد کشور بود.

 

وی افزود: در مجلس یازدهم در مرکز پژوهش‌ها بودم. هم به برنامه‌های قبل اشراف دارم هم در برنامه نویسی مشارکت داشتم.

 

زاکانی در مورد اجرای قانون هفتم، تصریح کرد: قانون برای اجراست و اگر کسی قانون را قبول ندارد نباید کسی خود را برای مسئولیتی پیشنهاد دهد. مهم‌ترین اقدامی که انجام می‌دهیم عملیاتی کردن این برنامه در بسته‌ها و بودجه‌های سالانه است. پایبندی به برنامه برای ما یک اصل است.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت بنده دولت خدمت است و رفع مشکلات معیشتی مردم را دنبال می‌کنیم.

 

زاکانی در مورد راهکار دولت متبوع خود برای هدف برنامه هفتم جهت پیشرفت اقتصادی همراه با عدالت، افزود: برنامه اگر با استفاده از توانمندی‌های موجود کشور (مردم و نخبگان) انجام شود، به راحتی این برنامه قابل اجراست. هدف ۸ درصد هدف خوبی است.

 

وی گفت: معتقدم با بسیج همه امکانات کشور به راحتی می‌توان با تکیه به مردم این برنامه را اجرا کرد. نیازمند پیشران‌هایی هستیم تا تولید را در مدار خود ایجاد کند. در کشور فرصت‌ها و تهدیداتی وجود دارد.

 

کاندید انتخابات ریاست جمهوری گفت: در تهران در چند مورد با دولت شهید رئیسی چند حرکت شد و توانستیم خدمات خود را توسعه دهیم. دو هفته گذشته با حضور آقای مخبر ۲۰۳ هزار واحد مسکونی را آغاز کردیم. این به تولید کشور، اقتصاد و اشتغال کمک می‌کند.

 

وی افزود: تولید در رأس امور است و برای آن می‌توان بسیج همگانی تشکیل داد.

 

وی ادامه داد: زمانی که شهید رئیسی دولت را تحویل گرفتند، بالغ بر ۳۹ صدم درصد ضریب جینی بود. این حکایت از این داشت که با توجه به اقشار محروم جامعه می‌توانیم ضریب جینی را کاهش دهیم. لذا بسته رفاه را برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم. هدف اول ناظر بر سلامت مردم است. تا مردم به غیر از درد بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

 

وی گفت: هدف بعدی بسته اقتصادی برای مردم است.

 

زاکانی هدف سوم را افزایش توان خرید مردم دانست و تصریح کرد: هدف چهارم، مسکن است. تجربه خوبی که در شهرداری تهران داشتم.

 

وی گفت: هدف پنجم بحث یارانه‌ها در حوزه انرژی است که توزیع عادلانه آن می‌تواند مؤثر باشد.

 

کاندید انتخابات ریاست جمهوری در مورد برنامه‌های دولت متبوع خود در حوزه مسکن، افزود: ۲۶ میلیون خانوار داریم که یک چهارم اینها مسکن ندارند. اما جمعیت این یک چهارم ۳۷ درصد جمعیت است.

 

وی ادامه داد: معتقدم با تجاربی که داشتم، ظرف چهار سال دغدغه مردم را از مسکن برخواهم داشت. در کشور بیش از ۱۴۰۰ شهر و بافت فرسوده و پلاک‌های ناپاک وجود دارد. اگر دولت مشوقی برای این‌ها دهد، مردم خودشان مسکن خواهند ساخت.

 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امام راحل فرمودند جایی که مردم می‌توانند کار کنند، دولت نباید کار کند. هفت درصد مردم تهران بافت فرسوده است و ۱۷ درصد مردم در این بافت فرسوده زندگی می‌کنند.

 

زاکانی بیان کرد: عده‌ای می‌خواستند کشور را گران کنند. ما در مسیر ارزان سازی اقداماتی را شروع کردیم.

 

وی عنوان کرد: ظرف چهار سال دغدغه مسکن مردم را حل خواهیم کرد.

 

زاکانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: سال گذشته موفق شدیم قیمت مرغ را در میادین تره‌‌بار ثابت نگه‌ داریم. مرغ را با قیمت ۶۲ هزار تومان از مرغدار خریدیم و ۶۷ هزار تومان فروختیم تا مرغدار با خیال راحت تولید کند.

 

وی افزود: شب عید میوه را با حذف دلال‌ها خریدیم و شب عید امسال میوه در میادین نسبت به سال گذشته کمتر شده بود. برای کل کشور می‌توان این کار را انجام داد. می‌توانیم اقلام را درب خانه با کرامت تحویل مردم بدهیم

 

این نامزد انتخابات بیان کرد: میوه در میادین ما تا ۷۰ درصد ارزان‌تر از خیابان است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا