وظیفه دانشگاه تربیت سرمایه انسانی تراز است

حسنی آهنگر:

وظیفه دانشگاه تربیت سرمایه انسانی تراز است

وظیفه دانشگاه تربیت سرمایه انسانی تراز است

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: تربیت سرمایه انسانی تراز تمدنی و تولید فکر دو وظیفه اصلی دانشگاه ها در جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسنی آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به موضوع «دانشگاه تمدن ساز» اظهار داشت: باید ببینیم چه سابقه تاریخی از دانشگاه و تمدن‏سازی داریم تا دانشگاه‌های فعلی بتوانند به عنوان دانشگاه تمدن‏ساز ایفای نقش نمایند.

وی با بیان اینکه مسئله تمدن سازی موضوعی مهم برای انقلاب اسلامی و جهان است، ادامه داد: نقش ایرانی‌ها در ایجاد تمدن اسلامی سده‌های سوم، چهارم و پنجم بسیار پررنگ بوده است.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) از تدوین دائره المعارف در این حوزه خبر داد، افزود: هدف از انجام این کار این است که ان‌شاالله بتوانیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم.

سردار آهنگر گفت: آنچه که باعث ترس غربی‌ها از انقلاب اسلامی شده دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست چرا که در مبانی دینی ما به کارگیری سلاح هسته‌ای جایگاهی ندارد بلکه بخاطر موقعیت ژئوپلوتیکی ایران است. آنها می‌دانند دامنه و اثر شعاع انقلاب اسلامی، هم داخل ایران فراگیر شده و در حال حاضر نیز شعاع اثر انقلاب اسلامی در منطقه و جهان در حال فراگیری هست.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هندسه قدرت دنیا تغییر کرد. یک قدرت جدیدی در دنیا ظهور و بروز پیدا کرد و خلاف جریان حاکم بر جهان بوده است. آقای گیدنز و کسینجر و خیلی‌های دیگر، بحث‌شان این بود که زمانی جهان به سمت بی‌دینی حکومت‌ها در حال حرکت بودند، و سکولاریسم در جهان در حال حکمفرمایی بود، شاهد این بودیم انقلابی در یک کشوری به پیروزی رسید که داعیه حکومت دینی را داشت.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به تاریخ ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ایران، عنوان کرد: جنگ میان ایران و عراق تنها جنگی است که در سده اخیر که کل دنیا یک طرف جنگ را پشتیبانی کردند، و یک کشور به تنهایی در مقابل کل دنیا ایستاده است. شما جنگ کره، جنگ ویتنام، جنگ اعراب با اسرائیل را ببینید، همه جنگ‌ها را نگاه بکنید، سلاح‌های شرقی مقابل سلاح‌های غربی قرار گرفته است. یک طرف آن آمریکا پشتیبان بوده، یک طرف شوروی.

وی ادامه داد: تنها جنگی که هم شوروی‌ها و هم امریکایی‌ها در یک طرف جنگ حمایت کردند، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بوده است که خدا را شکر فرماندهی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با جانفشانی رزمنده‌ها که عمده مردم بودند، با سازماندهی مردمی در قالب بسیج و کمک نهادهای رسمی از سپاه و ارتش، باعث شده یک وجب از خاک کشور از ما جدا نشود و هیچکدام از اهدافی که صدام در پاره کردن قطعنامه ۱۹۷۵ بیان کرده، برایش محقق نشده است.

حسنی آهنگر با بیان این اینکه انقلاب اسلامی، آرمان بلندی دارد، آرمان بلندش حاکمیت اسلام بر جهان است، افزود: بنابراین اگر دانشگاه‌ها بخواهند تمدن ساز باشند باید یک نقشه جامع و عملیاتی با الگوی حکمرانی را داشته باشند.

وی تاکید کرد: بنابراین تربیت سرمایه انسانی تراز تمدنی و تولید فکر دو وظیفه اصلی دانشگاه جمهوری اسلامی باید باشد.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) افزود: در دنیا یک اتفاقی مثل انقلاب صنعتی در حال رخ دادن است. حکمرانی آینده، حکمرانی هوشمند خواهد بود. نوع استعمار آن هم فرق کرده است. اگر یک زمانی استعمار، استعمار کهنه بوده، با فیزیک‌ها کار داشته، اما امروز استعمار جدید از جنس استعمار مجازی است که هم با فیزیک آدم‌ها و هم با ذهن آدم‌ها کار دارد.

حسنی آهنگر در پایان خاطر نشان کرد: جهت‌‏گیری انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و هدایت‌های امامین انقلاب اسلامی به سمت ایران قوی و در تراز جهان است که ان‌شاءالله در این مسیر حرکت کنیم و جزء کسانی باشیم که در تمدن‏سازی، در دانشگاه تمدن‏ساز ایفای نقش کنیم و جزء زمینه سازان ظهور قرار گیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا