ورزشی

وضعیت مبهم مالکیت تراکتور/ پایان یا ادامه عصر زنوزی در تبریز؟

به گزارش هشت صبح و به نقل از ایسنا؛

هواداران تراکتور در فضاهای مختلف مشتاقانه از واگذاری مالکیت توسط محمدرضا زنوزی استقبال کرده‌اند اما هنوز هم خبری از تعیین تکلیف وضعیت تبریزی‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، تراکتوری‌ها هفته گذشته در سکوت کر کننده حاکم بر ورزشگاه یادگارامام (ره) ۳ بر یک ملوان بندرانزلی را از پیش رو برداشتند تا نیمچه امیدشان برای آسیایی شدن را حفظ کنند.

این تیم در هفته‌های اخیر با حواشی مرتبط با مسائل مالکیتی روبرو بوده است؛ ماجرایی که پس از شکست مقابل مس رفسنجان و کنار رفتن از گردونه رقابت‌های جام حذفی آغاز شد.

در پایان این بازی هواداران علیه مالک، مدیریت، کادرفنی و بازیکنان شدیداً شعار دادند و از نتیجه عصبانی بودند. پرشورها که خشمگین بودند، با تجمع در اطراف ورزشگاه، دوباره شعار هایشان را تکرار کردند و در نهایت با مساعدت یگان ویژه بعد از ۲ ساعت غائله ختم به خیر شد.

بلافاصله بعد از این اتفاق خبری مبنی بر واگذاری مالکیت تراکتور در رسانه‌ها پیچید؛ خبری که ۲ سال قبل هم در روزهایی که شرایط تراکتور به مراتب بحرانی‌تر از امروز بود مطرح شد و در نهایت سرانجامی نداشت.

یک روز بعد (جمعه) مجمع سهامداران باشگاه تراکتور برگزار شد و رسانه رسمی این باشگاه اعلام کرد، تصمیم گرفته شده سهام باشگاه براساس قیمت کارشناسی شده واگذار شود.

اما با توجه به سنوات قبل عده‌ کثیری از هواداران، باز هم بر این باور بودند که تراکتور واگذار نخواهد شد. در همان مقطع بود که باشگاه اعلام کرد قصد واگذاری مالکیت توسط زنوزی جدی است. حتی هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در بخشی از اظهارات مربوط به واگذاری تراکتور اعلام کرد “زنوزی قصد دارد در شهر مشهد تیمداری را ادامه دهد.” اظهار نظری که بوی تهدید می‌داد و به سوژه طنز رسانه‌های هواداران تبدیل شد و پرشورها در فضای مجازی حسابی از خجالت سران باشگاه تراکتور در آمدند.

همه اینها قبل از سانحه سقوط بالگرد رییس جمهور و همراهانش به وقوع پیوست. صبح روز حادثه (یکشنبه)، مالک رحمتی، استاندار فقید آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که مسائل مربوط به تیم فوتبال تراکتور و موضوع واگذاری آن در جلسه آخر هفته در استانداری بررسی می‌شود؛ جلسه‌ای که با شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی هیچ‌گاه برگزار نشد تا بلاتکلیفی بر سر تراکتور سایه افکند.

زنوزی قبل از شروع فصل روی آنتن زنده تلویزیون، تیمش را «بهترین تراکتور تاریخ لیگ برتر» نام داد اما این تیم در ۶ بازی با مدعیان لیگ برتر (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) فقط ۲ امتیاز کسب کرد و تنها یک بار موفق به گلزنی شد؛ تیمی که چهارمین فصل متوالی بدون جام خود را سپری می‌کند و تنها افتخارش در دوران خصوصی خود فتح جام حذفی بوده است.

البته این اظهار نظر مالک متمول تبریزی‌ها تازگی نداشت. زنوزی بارها ادعا کرد که تحولات عظیم و مثبتی در تراکتور ایجاد کرده و “تراکتور کهکشانی” واژه لاینفک او در اکثر گفت‌وگوهایش بود.

مالکیت تراکتور خرداد سال ۱۳۹۷ به زنوزی سپرده شد. جذب مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی به طور همزمان جزو پرسر وصدا ترین انتقالات آن زمان بود. از همان سال ولخرجی مالک متمول تی‌تی‌ها آغاز شد. ریخت و پاش بی‌برنامه‌ای که طی ۶ سال ادامه پیدا کرد اما جایگاهی بهتر از چهارمی در لیگ‌ برتر و یک جام آن هم از نوع حذفی عاید تراکتور نکرد. یک جام از میان ۱۲ جام ممکن در این ۶ سال.

بدیهی است که وضعیت مالکیتی این تیم باید هرچه سریع‌تر مشخص شود. هرچند عبور و مروری بر اظهارات و رفتار سران تراکتور تحت مالکیت زنوزی، شرایط را برای واگذاری دشوار کرده اما اکثر هواداران در فضاهای مختلف مشتاقانه از واگذاری مالکیت توسط محمدرضا زنوزی استقبال کرده‌اند و باید دید در نهایت سرنوشت این باشگاه محبوب تبریزی چگونه خواهد بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا