سیاسی

وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یکجانبه گرایی در جهان است – هشت صبح

به گزارش هشت صبح و به نقل از مهر :

به گزارش خبرگزاری مهر، دیدار با ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند در حاشیه نشست مشترک وزیران امور خارجه کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه، آخرین برنامه علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در سفر به شهر نیژنی نووگروود روسیه بود.

سرپرست دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید در پیشبرد برنامه‌های سیاست خارجی به خصوص در توسعه روابط با کشورهای آسیایی امتداد یابد.

باقری با اشاره به سفر کوتاه اما ثمربخش اخیرش به تایلند و دیدار با مقامات عالی این کشور، بر وجود ظرفیت‌های بسیار مناسب برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها در عرصه اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با تاکید بر اینکه وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یکجانبه گرایی در جهان است، تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا که نه تنها اقدامی برای توقف این کشتار نمی‌کنند، بلکه برای ادامه نسل‌کشی در غزه تسلیحات پیشرفته در اختیار اشغالگران قرار می‌دهند، به معنای بن بست و ناتوانی یکجانبه گرایی از ارائه راه حل برای مسائل و معضلات جهانی است.

وی با اشاره به اینکه یکجانبه گرایی در مورد موضوعات مهم دنیا دچار عقبگرد و بن بست شده است، اظهار داشت: رویکرد چندجانبه گرایی تفکر نوین برای حل مسائل جهانی است.

ماریس سانگیامپونگسا، وزیر امور خارجه تایلند هم در این دیدار تاکید کرد: ما درصدد تقویت روابط با ایران در ابعاد دوجانبه و چندجانبه از جمله در قالب بریکس هستیم.

وضعیت اسفبار جاری در غزه نتیجه حکمرانی یکجانبه گرایی در جهان است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا