سیاسی

وزیر کشور: اتباع خارجی غیرمقیم از مرز چذابه عبور می‌کنند

به گزارش هشت صبح و به نقل از انتخاب :

تسنیم: وزیر کشور با بیان اینکه با توافق با وزیر کشور عراق کمبود‌های احتمالی در مرز‌ها برطرف می‌شود، گفت: اتباع خارجی غیرمقیم از مرز چذابه عبور می‌کنند.

احمد وحیدی در بدو ورود به خوزستان در چذابه در جمع خبرنگاران گفت: با توافق با وزیر کشور عراق قرار شد از مرز‌ها به صورت مشترک بازدید کرده، موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار داده، تصمیمات لازم اتخاذ و کمبود‌های احتمالی را برطرف کنیم.

وزیر کشور با اشاره به روند خوب تردد زائران در سال گذشته و همچنین سال ۱۴۰۱ از مرز چذابه، افزود: امسال هم استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی اقدامات خوبی در مرز‌ها انجام داده‌اند و هدف از سفر امروز بازدید از این اقدامات است. ما نیز آمادگی داریم در کنار اقدامات صورت گرفته هر گونه کمکی که لازم است را برای بهبود شرایط انجام دهیم.

وحیدی گفت: برای اقداماتی که در آن سوی مرز در عراق لازم است انجام شود نیز انشاالله با مسئولان کشور عراق مذاکره خواهیم کرد تا تسهیل تردد و رفاه حال زائران اربعین حسینی تضمین شود.

وی توضیح داد: بیشترین تردد از مرز مهران است و پس از آن شلمچه بیشترین مراجعه زائران را دارد و در مجموع مرز‌های شلمچه و چذابه پذیرای حدود سی درصد از زائران هستند.

وزیر کشور درخصوص محل تردد اتباع خارجی گفت: اتباع خارجی غیرمقیم از مرز چذابه عبور می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا